سوء استفاده آل سعود از فتوا براي بقا درقدرت

سوء استفاده آل سعود از فتوا براي بقا درقدرت
يکشنبه 21 آبان 1391 - 11:03

عضو دبيرخانه مجمع عربي و اسلامي حمايت از گزينه مقاومت تاكيد كرد كه سركوب كنوني جنبش هاي مردمي در عربستان تداوم ظلم، ستم، برده داري و سوء استفاده از دين و فتواهاي ديني است و حكومت آل سعود با در پيش گرفتن اين شيوه دوام نخواهد يافت.

فاروق العشري يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم سعودي از دين براي سيطره بر مردم استفاده ابزاري مي كند و تنها نمونه رژيمي است كه در مرحله برده داري و قرون وسطايي مانده است.

الشعري گفت: خاندان سعودي براساس ظلم و ستم، خونريزي، تكفير ديگران و مباح دانستن قتل به نام دين قدرت را درچارچوب رژيم پادشاهي بدست گرفته است در حالي كه اين روش حكومت شايسته قرن 21 نيست و هيچ توجيهي براي تداوم آن وجود ندارد. 
وي تصريح كرد: حقوق بشر به طور كامل در عربستان نقض مي شود و مشاركت مردم در تعيين سرنوشت خود حتي در حد كمترين ميزان وجود ندارد و رسانه ها و مطبوعات سركوب و افراد بدون محاكمه با اتهام هاي واهي و ساختگي از بين برده مي شوند.العشري گفت: شهروندان عربستان به مصر مي آيند و بدنبال چاپخانه مي گردند تا تحت اسامي مستعار ديدگاه هاي خود را درباره آزادي سلب شده در عربستان بيان كنند.
وي افزود: ملت عربستان درمقابل اين اوضاع ديگر آرام و ساكت نمي نشيند و جنبش بزرگ مردم عربستان خواه در منطقه الشرقيه يا طائف يا قطيف و ساير مناطق خاموش نخواهد شد و تلاش هاي خاندان سعودي براي بقاي تاج و تخت با توسل به شيوه استبداد، ظلم و ستم تداوم نخواهد يافت.
AM - 10 - 20:25

پربیننده ترین خبرها