مسن ترین زن ایرانی درگذشت+ عکس

مسن ترین زن ایرانی درگذشت+ عکس
دوشنبه 19 آذر 1397 - 23:10

مسن ترین زن ایرانی به نام خانم گلی پاپی بعد از حدود 140 سال زندگی دارفانی را وداع گفت.

العالم ـ ایران ـ گوناگون

خانم گلی پاپی که متولد روستای «لبان سفلی» شهرستان دورود در استان لرستان بود بعد از حدود 140 سال زندگی، درگذشت. این بانو بر اساس تحقیقات تبارشناسی با حدود 140 سال سن پیرترین زن ایران بود و شب گذشته در سرای سالمندان صدیق خرم آباد درگذشت.

مراد حسین پاپی پدرعلم تبارشناسی ایران گفت: با توجه به تاریخ شناسنامه، خانم پاپی 126سال سن دارد ولی از آنجا که در گذشته سن دقیق افراد در شناسنامه ثبت نمی شد و همچنین بر اساس تحقیقات تبارشناسی و محاسبه سن پدر و برادران، خانم پاپی حدود 140سال سن داشته است و متعلق به 5 نسل گذشته است.

پدر علم تبارشناسی ایران عنوان کرد: خانم پاپی پس از ازدواج صاحب فرزند نشده و با اقوام نزدیک خود زندگی می کرده و از سال 1393 تاکنون در سرای سالمندان صدیق خرم آباد نگهداری شده است. باتوجه به تحقیقات تبارشناسی خانم گلی پاپی پیرترین زن ایران بود که شب گذشته درگذشت.

به گزارش تسنیم، مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال لرستان نیز اظهار داشت: نخستین شناسنامه جمهوری اسلامی ایران در شهرستان های بروجرد و خرم آباد سال 1305صادر شده است. شناسنامه خانم گلی پاپی سال 1307 صادر شده و تاریخ تولد خانم پاپی 1272 در ثبت واحوال ثبت شده است ولی با توجه به اینکه افرادی که قبل از 1305متولد شده اند و اقدام به گرفتن شناسنامه کرده اند ممکن است سنشان بیشتر از آنچه باشد که ثبت شده برهمین اساس احتمال دارد تاریخ تولدخانم گلی پاپی بیشتر از تاریخ ثبت شده در شناسنامه اش باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها