انهدام پهپاد ائتلاف سعودی در الحدیده و ناکامی عملیات جاسوسی آن

 انهدام پهپاد ائتلاف سعودی در الحدیده و ناکامی عملیات جاسوسی آن
سه شنبه 20 آذر 1397 - 00:06

نیروهای پدافندی ارتش یمن و انصارالله با هدف قرار دادن یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی در الحدیده، عملیات جاسوسی ائتلاف متجاوز در غرب یمن را خنثی کردند.

العالم-يمن

یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی دوشنبه‌شب برای انجام ماموریت‌های خصمانه خود بر فراز شهر «الدریهمی» استان الحدیده واقع در غرب یمن به پرواز درآمد.

به گزارش المسیره، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله پس از رصد دقیق پهپاد جاسوسی، آن را در شمال غربی الدریهمی هدف قرار داد و منهدم کرد.

سامانه‌های دفاع هوایی یمنی‌ها، تاکنون ده‌ها پهپاد ائتلاف آمریکایی-سعودی را سرنگون کرده است که از جمله آنها پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام کیو-9 ریپر» است که اوایل اکتبر ۲۰۱۷ در منطقه «جدر» در شمال صنعا هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و سخنگوی نظامی آمریکا نیز سرنگونی این پهپاد به‌ دست مبارزان یمنی را تائید کرد.

تجاوزات صریح ائتلاف سعودی-اماراتی در حالی صورت می‌گیرد که همزمان «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن سندی شامل «آتش‌بس و توقف کامل جنگ در یمن» را به طرف‌های مذاکره‌کننده در گفت‌وگوهای صلح سوئد ارائه کرده است.

به گزارش الجزیره، این سند همچنین شامل طرح‌های مشخص برای عقب‌نشینی «شبه‌نظامیان» و یگان‌های آنها از پایگاه‌هایشان در یمن تحت نظارت یک «کمیته نظامی» و بر اساس جدول زمانی است.

پربیننده ترین خبرها