انصارالله: پیش نویس توافق اولیه برای ادامه مذاکرات یمن ضروری است/ لزوم بازگشایی فرودگاه صنعا، آزادی اسرا و آتش بس

انصارالله: پیش نویس توافق اولیه برای ادامه مذاکرات یمن ضروری است/ لزوم بازگشایی فرودگاه صنعا، آزادی اسرا و آتش بس
سه شنبه 20 آذر 1397 - 08:45

«محمد عبدالسلام» رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات صلح سوئد دوشنبه شب گفت: پایان این دور از مذاکرات بایستی به پیش نویس یک توافق اولیه ختم شود.

العالم ـ یمن

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، محمد عبدالسلام افزود: ما معتقدیم که بایستی مذاکرات به سطحی برسد که پیش نویس یک توافق اولیه از آن بیرون آید.
وی اضافه کرد که تنها سه یا چهار روز تا پایان این دور از مذاکرات باقی نمانده است و اگر بدون پیشرفتی از این مذاکرات خارج شویم به این معنا است که این مذاکرات شکست خورده است.
رئیس هیات انصارالله یمن که در یک کنفرانس خبری صحبت می کرد، ادامه داد: اما اگر در این دور پیش نویس یک توافق اولیه و کلی تهیه شود، می توان گفت که گام خوبی برای دور بعدی مذاکرات برداشته شده است.
وی با اشاره به اینکه در این پیش نویس توافق اولیه بایستی گام هایی برای اعتمادسازی مانند بازگشایی فرودگاه صنعا، آزادی اسرا و زندانیان و اجرای آتش بس در الحدیده یا استان دیگری برداشته شود، تاکید کرد که برگزاری دور بعدی مذاکرات منوط به پیشرفت در این دور از مذاکرات است.
عبدالسلام همچنین گفت: مذاکرات صلح سوئد در مسیر خوبی قرار دارد و کشورهای جهان از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و حتی عربستان می گویند راه حل بحران یمن تنها سیاسی است اما چه وقت، چگونه و کجا این مساله باید بررسی شود.

به گزارش ایرنا، دور جدید مذاکرات صلح یمن روز پنجشنبه پس از عزیمت هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله و دولت مستعفی یمن به سوئد با میانجیگری "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سوئد آغاز شده است.
توقف حملات و درگیری های دوجانبه، اداره بندر الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعاء و تبادل اسرا از جمله موضوعات مورد مذاکره میان طرف های یمنی در سوئد است.

پربیننده ترین خبرها