کشف موشک‌های ساخت رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه

کشف موشک‌های ساخت رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 21:20

مسئولان سوریه طی عملیات جست‌وجو در استان درعا، مقادیر زیادی تسلیحات از انبارهای متعلق به تروریست‌ها در این استان کشف کردند که در بین آن‌ها موشک‌های ضد زره اسرائیلی وجود دارد.

العالم - سوریه

منابع سوریه از کشف تسلیحات ساخت رژیم صهیونیستی در استان درعا واقع در جنوب سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) چهارشنبه (۲۱ آذر) گزارش داد که مسئولان ذیربط در این استان سوری طی عملیات جست‌وجو مناطقی که ارتش سوریه اخیرا آن‌ها را آزاد و پاکسازی کرده است، موفق به کشف دو انبار تسلیحات شده‌اند که حاوی مقادیر زیادی دارو و تسلیحات بوده است.

بر اساس این گزارش، در بین تسلیحات کشف شده، موشک‌های «لاو» ساخت رژیم صهیونیستی در شهر «نوی» واقع در ریف شمال غربی درعا وجود دارد.

منبعی مسئول به این خبرگزاری گفته است که تسلیحات ضبط شده شامل موشک‌ها و راکت‌هایی از نوع «مالوتکا» و همچنین پایه پرتاپ این موشک‌ها و موشک‌های ضد زره «لاو» است.

افزون بر این، مقادیر قابل توجهی نیز مواد منفجره تی‌.ان‌.تی که برای ساخت بمب و تجهیز خودروها به این مواد استفاده می‌شد، کشف شده است.

منبع مذکور گفته است که داروهای ساخت کشورهای عربی خلیج فارس و غرب از طریق مرز فلسطین اشغالی و اردن به دست گروه‌های ترویستی در استان درعا که همرز با این دو کشور است، رسیده است.

ارتش سوریه بارها بعد از آزادی مناطق تحت کنترل داعش و گروه‌های تروریستی در شرق و جنوب این کشور سلاح‌های ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی را کشف کرده است.

رژیم صهیونیستی طی چند سال گذشته که استان‌های جنوبی سوریه مانند درعا، السویدا و قنیطره به اشغال گروه‌های تروریستی در آمده بود، اقدام به حمایت تسلیحاتی از این گروه‌ها کرد و در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه برای مداوای مجروحان آن‌ها بیمارستان‌های صحرایی ساخت.

فارس

پربیننده ترین خبرها