عفو بین‌الملل آزادی فوری «نبیل رجب» را خواستار شد

عفو بین‌الملل آزادی فوری «نبیل رجب» را خواستار شد
جمعه 23 آذر 1397 - 11:50

سازمان جهانی عفو بین‌المللی در نامه‌ای به پادشاه بحرین، آزادی فوری رئیس مرکز حقوق بشر این کشور که در بند زندان‌های آل‌حلیفه است، را خواستار شد.

العالم- بحرین

به نقل از العهد، سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌هایی جداگانه به پادشاه و وزارت‌خانه‌های دادگستری و کشور بحرین، بر آزادی فوری نبیل رجب، برجسته‌ترین فعال حقوق بشر در این کشور تأکید کرده است.

سازمان عفو بین‌الملل در این نامه‌ها با اشاره به این‌که نبیل رجب تنها به دلیل اعتراض مسالمت‌آمیز به روند حاکمیت در بحرین بازداشت شده است، متذکر شده که تمامی حقوق این فعال بحرینی از لزوم عدم شکنجه وی در زندان و یا حتی بدرفتاری با او، فراهم کردن زمینه برای ملاقات اعضای خانواده‌اش و همچنین برخورداری از مراقبت‌های پزشکی تا زمان آزادی وی، تامین گردد.

این نهاد حقوق بشر از رژیم آل‌خلیفه خواست به حقوق شهروندان بحرینی در ارتباط با آزادی بیان، طبق قوانین داخلی و بین‌المللی، احترام بگذارد.

طبق این گزارش، دادگاه آل‌خلیفه جلسه رسیدگی به اتهامات مطرح‌شده علیه نبیل رجب را به 31 دسامبر موکول کرده است.

دادگاه‌های این رژیم در ژوئیه 2018، این فعال حقوق بشر را به 5 سال زندان، به دلیل اتهامات‌ در ارتباط با آزادی بیان، محکوم کردند.

نبیل رجب در پی توئیت‌هایی محاکمه می‌شود که در مارس 2015 آنها را منتشر ساخت و در آنها پیرامون حملات عربستان به یمن و شکنجه بازداشت شدگان در زندان صحبت کرده بود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها