لاف در غریبی نتانیاهو/ دست خالی اشغالگران در نبرد با محور مقاومت

لاف در غریبی نتانیاهو/ دست خالی اشغالگران در نبرد با محور مقاومت
جمعه 23 آذر 1397 - 14:04

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یاوه سرایی اخیر خود با بیان اینکه تنها این رژیم است که مستقیما در حال مبارزه با ایران است، گفت تل‌آویو برای بقای خود هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد.

العالم- فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت تل‌آویو هرآنچه در توان داشته باشد برای بقای خود انجام می‌دهد.

نتانیاهو طی سخنرانی در جمع خبرنگاران رسانه‌های خارجی در قدس اشغالی مدعی شد: «خط قرمز ما، بقای ما است. هر کاری نیاز باشد برای حفاظت از اسرائیل در برابر رژیم ایران که آشکارا خواستار نابودی دولت یهود است، انجام می‌دهیم».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انجام عملیات نظامی در داخل ایران ادعا کرد: «من از هیچ کاری که برای دفاع از خود لازم باشد، صرف نظر نمی‌کنم. فعلا اسرائیل تنها ارتشی است که در جهان به‌صورت مستقیم با نیروهای ایرانی درگیر شده است. ما این کار را در سوریه انجام داده و آنها را به عقب می‌رانیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نشان دادن تصویری از نقشه غرب آسیا با رنگ‌های سیاه به نشانه نفوذ ایران و قرمز به نشانه حضور گروه تروریستی داعش، مدعی شد: «ایران می‌خواهد ارتش خود را از فاصله 1500 کیلومتری به مرزهای ما بیاورد،‌ موشک‌هایی با برد 400 تا 700 کیلومتر را بیاورد که می‌تواند تمام اسرائیل را پوشش دهد و همچنین 80 هزار مبارز شیعه را که قصد نابودی ما را دارند».

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» ماه گذشته به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد.

این روزنامه اعلام کرد که نتانیاهو کارنامه ای سراسر شکست در حوزه امنیتی و نظامی از خود به جای گذاشته است.

این روزنامه همچنین تأکید کرد که نتانیاهو همیشه در مورد امنیت خوب صحبت می‌کند اما در تحقق آن ناتوان است.

یدیعوت احرونوت در همین راستا به تعدادی از شکست‌های امنیتی نتانیاهو از جمله ترور نافرجام خالد مشعل رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اشاره کرد.

احدی در داخل رژیم صهیونیستی و خارج از آن منکر سیلی که تل آویو در درگیری اخیر با گروههای مقاومت در غزه دریافت کرده، نیست. در واقع عملیات شکست خورده نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی در خانیونس تبعات سنگینی را برای مقامات تل آویو به دنبال داشت .

در این میان «تزیکا فوگل» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی و فرمانده اسبق منطقه جنوب ارتش این رژیم به معاریو گفت: «اوضاع امنیتی که اسرائیل در آن به سر می برد؛ بزرگترین اهانت به آن از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است زیرا به نظر می رسد که سیاستمداران به آینده اسرائیل توجهی ندارند و سرگرم بازی های سیاسی هستند و حتی بنیامین نتانیاهو داستان توهمی غیرقابل قبول تحویل ما می دهد.

لیبرمن که چندی پیش به بهانه آتش‌بس کابینه اسرائیل با مقاومت در نوار غزه از سمت خود استعفا داده بود، در صفحه شخصی توئیتر نوشت: «حملات اخیر نتیجه مستقیم بی‌کفایتی در نبرد با حماس است».

نشریه آمریکایی نشنال اینترست از تونل های پیشرفته و پیچیده حزب الله نوشت: این تونل ها یک چالش برای اسرائیل و متحدانش در واشنگتن و سایر نقاط است و هر گونه عملیات اسرائیل برای تخریب آن ها، تنش را در سراسر منطقه افزایش خواهد داد.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست خاطرنشان کرده، علاوه بر موضوع تونل ها، اسرائیل بشدت نگران حضور حزب الله در سوریه است و حملات هوایی خود به حومه دمشق را افزایش داده است. این در حالی است که مسکو سیستم دفاع هوایی S-300 را به سوریه تحویل داده و این نشانه ای از مخالفت روسیه با حملات اسرائیل است.

شکست و ناکامی نتانیاهو اعتراض اسرائیلی ها را در پی داشت. ، صدها اسرائیلی خشمگین با حضور در مقابل خانه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل‌آویو و نیز صدها صهیونیست شهرک نشین دیگر در قدس علیه سیاست‌های امنیتی او دست به تظاهرات زدند و ضد ناکامی‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با عملیات‌های گروه‌های مقاومت شعار دادند.

شکست های متعدد و پی در پی این فرد علی رغم حمایت های همه جانبه ایالات متحده آمریکا باعث میشود هراز چندگاهی شاهد یاوه گویی هایش باشیم ؛ همچون همین گستاخی از سر نادانی وی در چند روز اخیر علیه ایران . اینگونه رفتارها پیشتر هم از نتانیاهو دیده شده و اینها جز بیان عقده های درونی این فرد در پس این همه خواری نیست .این یاوه گویی ها اوج پریشان حالی و درماندگی مقامات تل آویو را نشان میدهد.

این سناریوی ادامه دار ناکامی و شکست رژیم صهیونیستی در برابر ایران و مقاومت همانند سیلی ویرانگر نتانیاهو را با خود خواهد برد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه یاوه سرایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی را اینگونه پاسخ میدهد و می گوید: گرچه رژیم فاسد و تجاوزگر صهیونیستی این مظهر اوهام، كینه و نفرت هرگز و هيچگاه جرات چنین اقدامی را نخواهد داشت، اما بیان چنین کلمات گستاخانه و شرم آوری از سر جهل یا هذیان توسط نخست وزیر رژیمی متجاوز، دانسته یا نادانسته تهدید یک کشور بزرگ و تاریخی به اقدامی نظامی تلقی می شود که قطعا در مجامع و نهادهای حقوقی و بین المللی پیگیری خواهد شد.

قاسمی ریشه و منشاء شکل گیری رژیم صهیونیستی را بر مبنای تجاوز و تهدید کشورهای منطقه خواند و افزود: در حالی که در دهه های گذشته این رژیم اصلی ترین عامل بر هم زدن ثبات و امنیت و منشاء انواع نزاع ها و جنگ و كشتار انسانها از هر قوم و ملیت و مذهبی در خاورمیانه بوده است به شکل خنده آوری و بی هیچ شرمی به دروغ برای ثبات منطقه ابراز نگرانی می کند.

قاسمی خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی که در برابر ایستادگی و دفاع شرافتمندانه مردم و گروههای مقاومت در سراسر منطقه احساس عجز و ناتوانی می کند باید به خوبی دانسته باشد که جمهوری اسلامی ایران از چنان توانمندی دفاعی ـ نظامی و پشتوانه مردمی برخوردار است که تعبیر خواب های پریشان این كوته بینان كینه توز و جنگ طلب را چون همیشه ناممكن و آنان را از امكان بیان این یاوه گویی های بیمار گونه و مالیخولیایی پشیمان خواهد كرد.

تحولات منطقه با توجه شکست تروریستها در عراق و سوریه و نیز ناکامی های فزاینده رژیم صهیونیستی نشان میدهد که بازوهای آمریکا در منطقه بوسیله مقاومت در منطقه کاملا" از کار افتاده اند و این موضوع بیانگر آن است که عصر جدیدی در منطقه با محوریت مقاومت در حال شکل گیری است.

پربیننده ترین خبرها