مجروحیت 16 نفر در 38مین راهپیمایی بازگشت

مجروحیت 16 نفر در 38مین راهپیمایی بازگشت
جمعه 23 آذر 1397 - 17:03

فلسطینی های نوار غزه امروز جمعه خود را آماده برگزاری سی و هشتمین تظاهرات بازگشت با عنوان "مقاومت، حق قانونی" می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

شورای ملی تظاهرات بازگشت و شکست محاصره، مردم فلسطین را به مشارکت گسترده در تظاهرات سی و هشتمین جمعه با عنوان "مقاومت، حق قانونی" فرا خواند.

این شورا بر ادامه تظاهرات بازگشت و شکست محاصره با استفاده از ابزارهای مسالمت آمیز تا زمان تحقق همه اهداف خود از جمله شکست محاصره غزه تأکید کرد. این شورا همچنین خواستار معالجه مجروحان و تأمین امکانات درمان کافی شد و از کشورهای عربی خواست بیمارستان های خود را به روی مجروحان فلسطینی باز کرده و امکان سفر از طریق گذرگاه رفح را برای همه آنها فراهم کنند.

جنبش حماس نیز خواستار اعلام فراخوان عمومی در جمعه خشم و حرکت به سمت تمام نقاط تماس با رژیم اشغالگر شد.

گفتنی است دیروز 4 شهروند فلسطینی در قدس و نابلس و رام الله به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند و شهر رام الله به دنبال عملیاتی که دیروز نزدیک شهرک عوفرا به وقوع پیوست و باعث هلاکت 3 نظامی اسرائیلی و مجروح شدن دیگران شد، به محاصره کامل درآمد.

► گزارش لحظه به لحظه خبرنگاران العالم از 38مین راهپیمایی بازگشت

17:59 | 16 نفر و یک امدادگر و یک خبرنگار تا این لحظه به ضرب گلوله ارتش صهیونیستی مجروح شدند

17:50 | اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم، که در حال پوشش زنده تظاهرات بازگشت و شکست محاصره، مردم فلسطین بود، از سوی نظامیان صهیونیست از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد(مشاهده فیلم)

بر اساس تصاویر زنده منتشر شده از شکبه خبری العالم، خبرنگار این شبکه در حالی که لباس مخصوص خبرنگاری بر تن داشت و به راحتی از سوی نظامیان صهیونیست قابل تشخیص بود هدف گلوله پلاستیکی قرار گرفت و زخمی شد.

اقدام نظامیان صهیونیست درحالی است که خبرنگاران حاضر در صحنه های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین المللی برخوردارند و نباید از سوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.

17:47 | خبرنگار العالم به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شد.

17:38 | سرکوب تظاهرکنندگان توسط ارتش صهیونیستی در اردوگاههای بازگشت در شرق غزه به مجروحیت هشت فلسطینی که یکی از آنان امدادگر و دو نفر خبرنگار بودند، انجامید.

17:36 | یک تصویربردار به خاطر بمب پرتاب شده توسط ارتش صهیونیستی در شرق غزه مجروح شد.

17:28 | وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که یک امدادگر بر اثر اصابت گلوله گاز اشک آور به کتف توسط ارتش صهیونیستی در شرق جبالیا در شمال غزه مجروح شده است.

17:26 | ارتش صهیونیستی به خبرنگاران حمله کرد که تصویر بردار شبکه خبری العالم زخمی شد.

17:25 | ارتش صهیونیستی به طرف خبرنگاران برای جلوگیری از پوشش خبری فعالیتهای سی و هشتمین جمعه تحت عنوان "مقاومت حق مشروع است" آتش گشود.

16:36 | اهالی غزه برای شرکت در راهپیمایی بازگشت در سی و هشتمین جمعه تحت عنوان "مقاومت حق مشروع است" راهی مرز شدند.

پربیننده ترین خبرها