در ماه نوامبر/ آبان ؛

سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا به سوریه 57 کشته به جای گذاشت

سازمان ملل: حملات ائتلاف آمریکا به سوریه 57 کشته به جای گذاشت
جمعه 23 آذر 1397 - 16:48

دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در حملات ماه نوامبر /آبان ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور در شرق سوریه 57 غیرنظامی کشته شدند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری عربی 21، آنتونیو گوترش در گزارش ماهیانه خود به شورای امنیت درباره حملات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا گفت: دستکم 9 تن در حملات ائتلاف به شهر هجین دیرالزور در سوم نوامبر / 12 آبان کشته شدند، همچنین 3 کودک در روستای الشعفه در شرق این شهر در همان روز جان خود را از دست دادند.
وی در این گزارش افزود: همچنین دستکم 10غیرنظامی که گفته می شود پناهجوی عراقی بودند در شهر هجین در 8 نوامبر / 17 آبان و 7 غیر نظامی دیگر از جمله 4 کودک در حمله ائتلاف در 10 نوامبر به این شهر کشته شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21، این گزارش می افزاید: 18 غیرنظامی همگی عضو یک خانواده در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی به خانه آنها در حومه استان دیرالزور کشته شدند و10 غیر نظامی دیگر در بمباران بیمارستانی در روستای الشعفه در 29 نوامبر/8 آذر نیز کشته شدند.
درگیری های شدیدی میان شبه نظامیان کرد تحت حمایت ائتلاف آمریکا با تروریست های داعش همچنان در دیرالزورجریان دارد.
شبه نظامیان کرد تلاش می کنند تروریست های داعش را در عملیاتی که از 11 سپتامبر / 20 شهریور با حمایت حملات هوایی از شرق استان دیرالزور آغاز و تاکنون ادامه دارد بیرون کنند در حالی که نیروهای دولتی بخش غربی دیرالزور را به تصرف خود درآورده اند.

پربیننده ترین خبرها