اعتصاب کارکنان مترو، قاهره را فلج کرد

اعتصاب کارکنان مترو، قاهره را فلج کرد
چهارشنبه 24 آبان 1391 - 13:02

مسافراني که صبح امروز براي رفتن به محل کار خود در پايتخت قاهره به مترو اين شهر مراجعه کرده بودند، با درهاي بسته مواجه شدند و ترافيک خيابان هاي اين شهر به شکلي بي سابقه مختل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، کارکنان خطوط مترو قاهره صبح امروز چهارشنبه، پس از گذشت بیست روز از اعلام خواسته های صنفی خود، تهدیدشان را عملی کردند و دست به اعتصاب زدند و هزاران نفر از افرادی را که مثل همیشه برای جابجایی از این وسیله نقلیه استفاده می کردند، ساعت ها سرگردان گذاشتند.

رانندگان و کارکنان خطوط سه گانۀ متروی پایتخت مصر، برکناری رییس مترو و پرداخت نقدی هزینۀ تغذیه و دایر شدن سرویس های حمل و نقل ویژه رانندگان مترو را خواستار شده بودند.

بنا بر این گزارش، روزنامه مصری الیوم السابع امروز در این باره نوشت: دکتر محمد رشاد متینی وزیر حمل و نقل مصر، استعفای رییس شرکت بهره برداری مترو را پذیرفت و کارکنان اعتصاب کننده در پی دریافت فکس از دفتر وزیر، به اعتصاب خود پایان دادند.

لازم به ذکر است بنا بر آمارهای موجود، مترو قاهره روزانه حدود چهار میلیون مسافر را جابجا می کند و در کاستن از بار سنگین ترافیکِ همیشه سنگینِ خیابان های پایتخت مصر، نقش مؤثری دارد

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها