درصد بالای اعتیاد زنان در عربستان

درصد بالای اعتیاد زنان در عربستان
سه شنبه 30 آبان 1391 - 17:28

وزارت دادگستري عربستان اعلام كرد كه 28 درصد زنان اين كشور در قوه قضائيه پرونده اي مرتبط به مواد مخدر دارند.

به گزارش پايگاه خبري شبکه العالم، وزارت دادگستري عربستان با انتشار گزارشي آماري تاكيد كرد كه رياض به عنوان پايتخت عربستان، در ميان 34 شهر اين كشور جلودار پرونده هاي قضايي مرتبط با مواد مخدر است و پس از آن مكه مكرمه و جده قرار دارند.

در اين گزارش همچنين تاكيد شده است كه از ابتداي سال هجري جديد تاكنون زنان 24 كشور در عربستان پرونده قضايي مرتبط به مواد مخدر داشته اند كه 29.3 درصد آن ها را زنان يمني، 23.9 را زنان سوماليايي و در مرتبه بعدي زنان اندونزيايي قرار دارند.

وزارت دادگستري عربستان، " همراه داشتن مواد مخدر " را رايج ترين جرم مرتبط با مواد مخدر در رياض برشمرده و تاكيد كرد : پس از اين جرم، قاچاق مواد مخدر در شهر مكه قرار دارد.

اين در حالي است كه در تهيه اين گزارش، موارد استفاده از " قات " در مناطق جازان و ابها درج نشده است.

گفتني است ميانگين روي آوردن دختران به مواد مخدر در عربستان در سال 2011 در مقايسه با سال هاي گذشته 20 درصد افزايش داشت، و تعداد پرونده هاي ثبت شده در اين زمینه 320 مورد بوده است كه به 290 مورد از آن ها رسيدگي شده و 30 مورد تحت درمان باقي ماندند.

بر پايه اين گزارش بخش 30 درصد از زناني كه به مواد مخدر روي مي آورند را دختران زير 15 سال تشكيل مي هند و تنها 20 درصد آنان از زنان بالاي 20 سال هستند.

اين گزارش همچنين تاكيد مي كند كه در سال گذشته 72700 نفر به سبب اعتياد به مواد مخدر تحت درمان قرار گرفته اند و شمار افراد بازداشت شده به جرم قاچاق و توزيع مواد مخدر در سال گذشته بالغ بر 43 هزار نفر بوده است كه در 33795 پرونده به جرم آن ها رسيدگي شد.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها