همایش بررسی حقوق اقلیت های جهان اسلام در تونس

 همایش بررسی حقوق اقلیت های جهان اسلام در تونس
چهارشنبه 1 آذر 1391 - 19:03

العالم، تونس - در کنفرانس "حقوق شهروندي و اقليت ها در جهان اسلام"، کارشناسان آينده و حقوق اقليت هاي قومي در كشورهاي عربي را بررسي كردند

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، این كنفرانس پژوهشي وضعیت اقلیت ها را در کشورهای اسلامی پس از تغييرات ساختاري و به قدرت رسیدن جريان هاي اسلامي بررسی کرد.

خصوصيات فرهنگي اقليت ها در جوامع عربي و مسلمان به عنوان اساس ارتقاء حقوق شهروندي و تعامل بر اساس فقه اسلامي از ديگر موضوعات بررسي شده در اين كنفرانس بود.

"راشد الغنوشي"رهبر حزب نهضت اسلامي در تونس در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: پس از بهار عربي، ممكن است اقليت ها از تضييع حقوقشان توسط اسلامگراها نگران باشند .

"نورالدين الخادمي" وزير امور ديني تونس هم تاكيد كرد:  قرآن و سنت و نيز اصول و قواعد اجتهادي چارچوب مهمي براي شناخت حقوق اقليت ها و اداي حق آنهاست.

"محمد ماجد علي" عضو اتحاديه اسلامي آمريكاي شمالي، گفت: مسلمانان در آمريكا و اروپا مورد حملات فراوان قرار مي گيرند و همواره تلاش مي شود چهره مشوشي از اسلام و مسلمانان ارائه شود؛ لذا سازمان هاي مدني بايد از مسلمانان ساكن در آمريكا نيز حمايت كنند.

اين كنفرانس مي كوشد در سايه تغييرات ناشي از انقلاب هاي عربي و بالا گرفتن مناقشه درباره وضعيت اقليت ها در جهان اسلام ، نقش و تاثير فقه اسلامي در تنظيم آيين نامه جديد حقوق شهروندي به نمايش بگذارد.

11- 15-15


 



پربیننده ترین خبرها