ترامپ مهاجران اخراجی را به خطرناک ترین مناطق در مرز مکزیک باز می گرداند

ترامپ مهاجران اخراجی را به خطرناک ترین مناطق در مرز مکزیک باز می گرداند
جمعه 21 دی 1397 - 15:02

واشنگتن پست نوشت: مقامات مهاجرتی آمریکا حدود 100 تا 200 مهاجر اخراجی را به یکی از خطرناک ترین شهرهای مکزیک بازگرداندند.

العالم- آمریکا

تمام این مهاجران که از اتباع مکزیک هستند سالها به صورت غیر قانونی در آمریکا زندگی می کردند و هیچ اطلاعی از شهرت شهر رینوسا (خطرناک ترین و ناامن ترین شهر مکزیک) ندارند. بر اساس نظرسنجی دولت، شهر رینوسا که در ایالت تامائولیپاس، تنها امتداد مرزی شمالی مکزیک است که وزارت خارجه این کشور درباره سفر به این منطقه هشدار داده و آنرا به مثابه افغانستان و کره شمالی توصیف کرده است.
از سال 2017 تا 2018 تعداد قتل و آدم کشی در این شهر ششصد هزار نفری دو برابر شده و به 225 نفر رسیده و دست کم دو هزار و پانصد نفر دیگر نیز مفقود شده اند. گروه های جنایتکار خود را از طریق آدم ربایی و اخاذی غنی می کنند و مهم ترین هدف شکار آنها مهاجران هستند. سال گذشته، یک سوم مهاجران اخراجی از آمریکا که جمعیت آنها حدود 60 هزار نفر بود به ایالت تامائولیپاس فرستاده شدند که 16 هزار و پانصد نفر از آنها به شهر رینوسا تبعید شدند. مقامات مکزیک و مدافعان حقوق بشر این اقدام آمریکا را نقض آشکار حقوق بشر می دانند.
دولت جدید مکزیک گفت، قصد دارد از آمریکا به صورت رسمی درخواست کند تا تبعید مهاجران به رینوسا و دیگر شهرهای خطرناک و فقیر مرزی را متوقف و به دیگر شهرهای امن منتقل کند. توناتیوه گیلن Tonatiuh Guillén رئیس مهاجرت ملی مکزیک اعلام کرد: در نظر گرفتن شهر رینوسا به عنوان نقطه بازگشت (مهاجران) راه حل ایده آل نیست. ریکاردو کالدرون یکی از مقامات ارشد مهاجرت در ایالت تامائولیپاس ، هر شب به مهاجران اخراجی خوش آمد و از اقدامات احتیاطی در زمان اقامت در رینوسا می گوید.
کالدرون - که دفترش نزدیک پل بین المللی است- افزود: واقعیت این است که آمریکا مهاجران را به یکی از خطرناک ترین مکان های مرزی منتقل می کند. خطرناکی این منطقه به حدی است که اگر افراد اینجا را برای خوردن چیزی ترک کنند، ربوده می شوند.
ماریو گارسیا، یکی دیگر از مقامات مهاجرت ایالت تامائولیپاس گفت ما به مهاجران می گوییم، یا با ما بیرون بروید و یا اصلا نروید. اگر قصد سفر مستقل دارید باید انتظار ربوده شدن (به دست گروه های جنایتکار) را داشته باشید. کالدرون افزود: این تهدیدات ثابت هستند. در برخی موارد زمانی که مهاجران قصد پرداخت پول بلیط اتوبوس برای رفتن به زادگاهشان را دارند از سوی گروه های جنایتکار با اسلحه تهدید می شوند. در موارد دیگر گروه های جنایتکار اتوبوس هایی را که قصد ترک شهر رینوسا را دارند متوقف و مسافران را مجبور به ترک اتوبوس می کنند و سپس آنها را می ربایند و از خانواده های آنها باج خواهی و در خواست چند هزار دلار برای آزادی آنها می کنند. در ماه اکتبر 22 مهاجر که اکثر آنها تبعه هندوراس بودند ربوده و در عملیات نجات پلیس آزاد شدند.
در سال 2016، دولت فدرال مکزیک موافقت کرد تبعید از آمریکا به 12 شهر مرزی از جمله رینوسا را محدود کند. این تلاش در راستای تسهیل روند تبعید مهاجران بود حتی اگر وارد کردن آنها به مکان های خطرناک مکزیک مقامات محلی را خشمگین کند و باعث نگرانی های حقوق بشری شود.

پربیننده ترین خبرها