نقش پلید قطر در ترور الجعبری

نقش پلید قطر در ترور الجعبری
پنج‌شنبه 2 آذر 1391 - 08:39

امير قطر در سفر اخيرش به غزه هدايايي به رهبران حماس داده که داراي دستگاه‌هاي ردياب ماهواره‌اي متعلق به سازمان‌هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  امیر قطر در سفر اخیرش به غزه هدایایی شامل خودکار و ساعت به رهبران حماس تقدیم کرد که دارای دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای متعلق به سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

علاوه بر آن، گارد ویژه امیر قطر نیز پیش‌تر وارد غزه شده بود و محل‌های مهم رهبران حماس و مراکز این جنبش را شناسایی و مشخص کرده بود.

به نوشته پایگاه خبری النخیل پایگاه  فرانسوی موسوم به «End Times»، در این باره اطلاعاتی به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسه فاش کرده است.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در سفر اخیرش به نوار غزه، منازل شمار زیادی از رهبران حماس را از طریق خبرچین‌ها و مزدورانی که همراه تیم امنیتی امیر قطر بودند شناسایی کرده است.

امیر قطر و هیئت همراهش در جریان سفر به غزه خودکار و ساعت‌هایی را به رهبران حماس هدیه کرده‌اند که حاوی دستگاه‌های ردیاب ماهواره‌ای بوده که به طور مستقیم به اسرائیل مرتبط بوده است.

بر اساس این گزارش ترور احمد الجعبری فرمانده گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس، به همراه یک فرمانده دیگر و سه نفر از برادرش در حمله هوایی اسرائیل نتیجه این کار اطلاعاتی قطر و اسرائیل بود.

این پایگاه فرانسوی در ادامه افزوده است قطر برای انتقال ساکنان غزه به اردن بعد از سقوط خاندان حاکم هاشمی آماده می‌شود و نقشه سرنگونی آن با بروز اعتراضات در چند شهر و استان اردن علیه افزایش قیمت‌ها و دست کشیدن کشورهای عرب خلیج فارس در حمایت از اقتصاد اردن آغاز شده است.

منابع فلسطینی پیش از این جزئیات محتوای دیدار اسماعیل هنیه، نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین و حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی امیر قطر را منتشر کردند که با عدم توافق درباره نقاط اساسی جدول کاری سفر امیر قطر پایان یافت.

منابع فلسطینی نزدیک به این نشست اعلام کردند که امیر قطر در این دیدار از هنیه خواسته است که اگر می‌خواهد کمک‌های مالی و اقتصادی دریافت کند، باید ائتلاف خود با ایران رامتوقف کند.

این منابع از زبان اسماعیل هنیه شرط‌هایی که امیر قطر در این دیدار قرار داده بود را به این صورت بر شمردند:

-  توقف ائتلاف با ایران؛

-  آغاز مذاکرات با اسرائیلی بدون پیش شرط؛

-  به رسمیت شناختن اسرائیل؛

-  به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و عدم اصرار به بازگرداندن بخش شرقی آن؛

-  اعلام توقف مبارزات مسلحانه و وارد شدن در مسیر مذاکرات.

بنا بر اعلام این منابع، هنیه در این دیدار به  شیخ حمد گفته است: تو از من می‌خواهی که غزه را به اسرائیل تسلیم کنم، اگر این موضوع در دست من بود انجام می‌دادم، اما من عضوی از کمیته اجرایی جنبش حماس و نخست‌وزیر فلسطین هستم و نمی‌توانم تمام این شرط‌ها را بپذیرم.

بنا بر اعلام این منابع، این جواب، امیر قطر را بر آن داشت تا مدت دیدار خود از غزه را از دو روز به چند ساعت تقلیل دهد و مبلغ وعده داده شده که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بود را نیز به ۳۵۰ میلیون دلار کاهش دهد.

این منابع همچنین تاکید کردند که احمد الجعبری فرمانده نظامی حماس یکی از مدافعان ائتلاف با ایران، حزب الله لبنان و سوریه بود. آن‌ها اعلام کردند که ترور وی به این سادگی نشان می‌دهد که طرحی برای رها شدن از دست شاخه نظامی حماس یا برخی تصمیم سازان این شاخه در دست اجراست تا مانند شاخه نظامی فتح این شاخه نیز تحت کنترل درآید.

پربیننده ترین خبرها