خشونت، دلیل اصلی مرگ زنان در عربستان

خشونت، دلیل اصلی مرگ زنان در عربستان
چهارشنبه 8 آذر 1391 - 14:08

مرگ زنان در عربستان به دلیل خشونت‌های خانوادگی، از موارد مرگ به دلیل ابتلا به بیماری ها و یا حوادث مختلف، بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "عادله بنت عبدالله آل سعود" رئیس برنامه امنیت خانواده در "نجران" اذعان کرد؛ آمار مرگ زنان و دختران در عربستان بر اثر خشونت از موارد مرگ بر اثر ابتلا به سرطان، مالاریا، حوادث رانندگی و حتی درگیری ها بیشتر شده است.
وی افزود: این زنان بین 15 تا 44 ساله هستند.
عادله بنت عبدالله خاطرنشان کرد: خشونتهای خانوادگی، تولید زنان را متوقف کرده و بر نقش آنان در توسعه جامعه تأثیر می گذارد؛ و سرانجام جامعه باید پیامدهای متعدد و منفی آن را متحمل شود.
سایت "المدینه" امروز به نقل از این شاهزاده سعودی نوشت: این برنامه در مرحله بعد تصمیم دارد پرونده‌های دیگری را تحت عنوان "مردان در معرض خشونتهای خانوادگی" و "خشونت ضد زنان و کودکان" در چارچوب فعالیتهای خود قرار داد.
از سوی دیگر "نهی طارق بصراوی" کارشناس زن عربستانی، گفت: خشونتهای خانوادگی سالانه بیش از 100 تخت را اشغال کرده ؛ و همچنین سالانه 20 هزار مورد مراجعه به بخش فوریتهای پزشکی و 40 هزار مورد مراجعه به پزشکان به دلیل موارد مشابه وجود دارد.
بصراوی افزود: 60 درصد از زنان به دلیل خشونتهای خانوادگی به بیمارستان مراجعه می کنند؛ که این امر بر عملکرد آنها در خانواده و جامعه تأثیر می گذارد.
وی تأکید کرد: بیشترین آمار قربانیا خشونتهای خانوادگی به زنان 20 تا 32 ساله اختصاص دارد؛ و 85 درصد از مردان زندانی شده اعتراف کرده اند که در محیطی سرشار از خشونت بزرگ شده اند.

پربیننده ترین خبرها