شلیک موشک‌های بالستیک «بدر-p1» و «زلزال-۱» به جنوب عربستان

شلیک موشک‌های بالستیک «بدر-p1» و «زلزال-۱» به جنوب عربستان
دوشنبه 24 دی 1397 - 20:34

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله دو فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1» و «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه‌‌نظامیان ائتلاف سعودی در نجران شلیک کرد.

العالم - یمن

نیروهای ارتش یمن و انصارالله شامگاه دوشنبه، یک فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1» را به سمت محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در غرب منطقه نظامی «بیر» در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

منابع امنیتی یمن می‌گویند که این موشک نقطه‌زن دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرده است و در نتیجه آن تعدادی از عناصر مزدور کشته و یا زخمی شدند.

یگان موشکی عصر امروز نیز یک فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان مستقر در منطقه «قانیه» استان البیضاء واقع در مرکز یمن شلیک کردند که در پی آن تعدادی از مزدوران کشته شدند.

نیروهای یمنی دیشب نیز دو فروند موشک زلزال-۱ به سمت شبه‌نظامیان مستقر در پادگان طیبه الاسم در صحرای «الاجاشر» در نجران شلیک کرده بودند.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله شنبه شب گذشته نیز نیز دو فروند موشک بومی ساز «زلزال-1» را به سمت محل استقرار عناصر مزدور در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بود.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است و پس از آن بود که یمن بی‌دفاع و بی‌سلاح به فکر چاره‌ای برای دفاع از خود و پاسخ به تجاوزات بی‌وقفه متجاوزان افتاد و به ساخت و تولید انواع و اقسام موشک روی آورد.

بیشتر این موشک‌ها از نوع «زلزال-۱» و «بدر- ۱» و «بدر p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها پارسال( سال ۲۰۱۸) را «سال موشکی یمن» نامگذاری کرده بودند.

پربیننده ترین خبرها