پامپئو: سران سعودی خواستار حل بحران شورای همکاری هستند

پامپئو: سران سعودی خواستار حل بحران شورای همکاری هستند
دوشنبه 24 دی 1397 - 21:49

وزیر خارجه آمریکا در پایان سفرش به ریاض و دیدار با مقامات سعودی گفت که سران این کشور تمایل دارند بحران شورای همکاری خلیج فارس حل شود.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که دیشب از دوحه راهی ریاض شده بود، با مقامات سعودی دیدار و درباره مسایل مختلف منطقه از جمله بحران شورای همکاری خلیج فارس گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، پامپئو در پایان سفرش به ریاض گفت که «سران این کشور تمایل دارند بحران شورای همکاری خلیج فارس حل شود.»

وزیر خارجه آمریکا دیشب پس از دیدار با مقامات قطری به عربستان سعودی سفر کرد؛ کشوری که از بیش از یک سال و نیم پیش روابط خود را با دوحه قطع کرده است.

عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از اواسط خرداد ۹۶ با ادعای حمایت قطر از تروریسم و ارتباط با ایران، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.

سفارت آمریکا در ریاض، امروز نیز طی بیانیه‌ای از دیدار پامپئو با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خبر داد و اعلام کرد که در این دیدار، تحولات یمن بررسی شد و دو طرف بر نیاز به تداوم آتش‌بس در این کشور به ویژه در الحدیده و پایبندی به بندهای توافق‌های صورت گرفته در «سوئد» تاکید کردند که راهکار سیاسی فراگیر، تنها راه پایان دادن به درگیری‌ها در یمن است.

پامپئو در ادامه سفر دوره‌ای به غرب آسیا قرار است امروز به عمان و فردا به کویت سفر کند اما طبق گزارش «بلومبرگ»، قائم مقام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد: «وزیر خارجه پامپئو بعد از دیدارهایش در مسقط (پایتخت) عمان، به آمریکا برمی‌گردد».

طبق برنامه اعلام شده قبلی وزارت خارجه آمریکا، پامپئو قرار بود به هشت کشور اردن، مصر، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت سفر کند و با مقام‌های این کشورها درباره موضوعاتی از قبیل «مقابله با ایران» رایزنی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها