آمریکا فعالیت جاسوسی خود را در جهان گسترش می دهد

آمریکا فعالیت جاسوسی خود را در جهان گسترش می دهد
يکشنبه 12 آذر 1391 - 22:24

کارشناس امور آمریکا و تروریسم با اشاره به تشکیل یک شبکه جاسوسی جدید از سوی واشنگتن گفت : آمریکا با هدف ایجاد فتنه ای بزرگ در منطقه مصمم به افزایش نیروی انسانی یکی از سرویس های اطلاعاتی وزرات دفاع موسوم به سرویس " دی آی ای" (DIA ) است سرویسی که فعالیت گروههای اسلامی و مسائل ایران ، کره شمالی و چین را پیگیری می کند.

کامل وزنه کارشناس امور آمریکا و تروریسم روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم تصریح کرد: مأموریت سرویس اطلاعاتی "دی آی ای" که یک هزار و 600 نیروی انسانی دارد ، جمع آوری اطلاعات و جذب افراد برای خدمت به دولت آمریکا است و برخلاف سی آی ای عملیات نظامی اجرا نمی کند.
وزنه گفت : وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) علاوه بر "سی آی ای" و "اف بی آی" 16 سرویس اطلاعاتی دارد .

کارشناس امور آمریکا و تروریسم افزود : باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در دوره دوم ریاست جمهوری خود سیاست " افزایش فعالیت اطلاعاتی خارجی" را درپیش گرفته است که این سیاست ادامه سیاست های دولت های قبلی آمریکا و دخالت مستقیم در امور کشورهای دیگر است .
وزنه گفت: آمریکا در مناطق ناآرام خصوصا منطقه خاورمیانه فعالیت اطلاعاتی می کند و اتاق عملیات ویژه ای را برای پیگیری مساله سوریه تشکیل داده است . 
وی تصریح کرد : آمریکا برای تأمین منافع خود در منطقه، از طریق سرویس های اطلاعاتی اش  در تلاش است که انقلاب های عربی را از مسیر اصلی خود منحرف کند ولی ملل آزادیخواه منطقه باید آینده خود را به دور از سلطه جوئی آمریکا بسازد .  
روزنامه واشنگتن پست امروز (یکشنبه) نوشت که پنتاگون با تشکیل یک شبکه جاسوسی جدید درصدد توسعه فعالیت اطلاعاتی خود در مناطق مختلف جهان است که کنترل فعالیت گروه های اسلامگرای فعال در آفریقا ، نقل و انتقال اسلحه از کره شمالی و فناوری های نظامی جدید چین از جمله مأموریت های این شبکه جاسوسی است .
12/2- 15:00- tok
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها