بحران سوريه در صدر مذاکرات پوتین در ترکیه

بحران سوريه در صدر مذاکرات پوتین در ترکیه
دوشنبه 13 آذر 1391 - 15:13

رئيس جمهور روسيه در پاسخ به دعوت نخست وزير تركيه به منظور انجام مذاكرات با مقامات آن كشور وارد استانبول شد . وی در این سفر علاوه بر شركت در نشست شوراي عالي همكاري روسيه و تركيه، با رجب طيب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، درباره مسائل مهم منطقه از جمله اوضاع سوريه گفت و گو خواهد كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قرار است "ولادمیر پوتين" با مقامات آنكارا، درباره درخواست تركيه از ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت در مرز با سوريه گفتگو خواهد كرد.
يوري اوشاكوف مشاور امور بين الملل پوتين در اين باره گفت: پوتین در این سفر، مسائل بين المللي و منطقه اي حساس از جمله اوضاع غزه و همكاري در نهادهاي بين المللي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
از سوي ديگر، سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه پوتين را در اين ديدار همراهي و با احمد داود اوغلو همتاي ترك خود ديدار و مسائل منطقه به ويژه موضوع سوريه را بررسي خواهد كرد.
سفر پوتين به تركيه در سايه تنش موجود ميان دو كشور درباره بحران سوريه، و تعويق بيش از يك ماه آن انجام مي گيرد.
این سفر در حالي انجام مي شود كه به علت اختلافات كنوني ميان دو كشور درباره بحران سوريه و درخواست آنكارا از ناتو براي استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزهاي جنوبي تركيه با سوريه، روابط دو كشور به سردي گراييده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها