مفتی کل عربستان: از اسلام درس نگرفتیم

مفتی کل عربستان: از اسلام درس نگرفتیم
شنبه 18 آذر 1391 - 13:31

مفتی کل عربستان سعودی با اشاره به انتقال آسان قدرت در کشورهایی که آنها را "دشمن" نامید تأکید کرد که این کشورها در قوانین خود از دین اسلام استفاده کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" گفت: "متأسفانه دشمنان ما از تعالیم دین‌ما استفاده کرده، و آن را در راه اصلاح همه امور دنیوی و سیاستهای خود برای رسیدن به امنیت و ثبات به کار بردند؛ به صورتی که انتقال قدرت از یک حزب به حزب یا طرف دیگر، به صورت آسان و قانونمند و طی چندساعت و یا لحظه انجام می شود؛ و نه کسی به قتل می رسد و نه خونی ریخته می شود و هیچ گونه آشوبی صورت نمی گیرد و اموال کسی تخریب نمی شود .. این انتقال قدرت توسط یک نظام دقیق صورت می گیرد که با گذر زمان تغییر نمی کند".
درحالیکه در عربستان سعودی هیچگونه انتقال قدرت و انتخاباتی وجود نداشته و حاکمیت و قدرت و قانون تنها در دست آل سعود است، مفتی کل سعودی اظهار داشت: "چرا در دنیای اسلام انتقال قدرت با ریخته شدن خون و تخریب اموال و انتشار اراجیف و گفته های باطل صورت می گیرد؛ چرا دشمنان ما از ما پیش افتاده اند؛ چرا به دین خود مراجعه نمی کنیم".
آل الشیخ در خطبه نماز جمعه ریاض، تأکید کرد: "چرا خون و اموال ما بی ارزش است، درحالیکه خون دشمنان ما برای آنها ارزشمند است".
عربستان سعودی از آغاز انقلاب در برخی کشورهای عربی شاهد تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز مردم به ویژه شیعیان در مناطق شرقی این کشور برای مطالبه حقوق برابر با دیگر طوایف بوده است.
عربستان سعودی برای مقابله با این اعتراضها و سرکوب مطالبات، به نیروی نظامی متوسل شده به صورتی که تا کنون ده ها تن در این سرکوبها به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها