آزمایش بمب هسته‌ای در نوادا

آزمایش بمب هسته‌ای در نوادا
شنبه 18 آذر 1391 - 14:37

آمریکا با اعلام آزمایش بمب هسته‌ای در صحرای نوادا، این آزمایش را "محدود" توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت انرژي آمريكا دیروز در بیانیه ای اعلام كرد كه آزمايش این بمب هسته‌اي در يك پايگاه زيرزميني و براي بررسي مواد هسته‌اي صورت گرفته است.
بر اساس این بیانیه، اين آزمايش چهارشنبه گذشته به منظور گردآوري داده‌هاي علمي بوده و "اطلاعات مهمي درباره ايمني و كارآمدي سلاح‌هاي هسته‌اي" از اين آزمايش حاصل خواهد شد.
در اين نوع آزمايش‌هسته‌اي كه «ساب‌كريتيكال» نامیده می شود، واكنش زنجيره‌اي پايدار هسته‌اي و در نتيجه انفجار هسته‌اي رخ نمي‌دهد، و طی آن رفتار پلوتونيوم پس از شوك ناشي از انفجار مواد انفجاري با قدرت بسيار بالا، بررسي مي‌شود.
"توماس داگوستينو" رئيس اداره امنيت ملي هسته‌اي آمريكا، مدعی شد كه با اين آزمايش‌ها آمريكا مي‌تواند بدون اينكه دست به انفجار هسته‌اي زيرزميني بزند،‌ توانايي‌هاي خود را براي  داشتن زرادخانه‌ هسته‌اي كارآمد، ايمن و امن حفظ كند.
اين بیست و هفتمین آزمايش هسته‌اي "ساب‌كريتيكال" آمريكا بود.
آمریکا در سال ۱۹۹۲ اعلام کرد که آزمايش‌هاي هسته‌اي زيرزميني خود را متوقف كرده است.
تا آن هنگام طبق آمار سازمان ملل متحد، آمریکا ۱۰۳۲ آزمايش زيرزميني هسته‌اي انجام داد.
با وجود سکوت رسانه ها در جهان در خصوص آزمایش جدید هسته ای آمریکا؛ "كازومي ماتسوئي" شهردار هيروشيما به شدت این آزمایش را محکوم کرد.
شهردار هيروشيما گفت: "چرا رئيس جمهور اوباما كه گفته به دنبال جهان بدون سلاح هسته‌اي است، این آزمایش را انجام داده است".
"هيروتامي يامادا" دبيركل شوراي بازماندگان بمب اتمي ناكازاكي نيز با اعتراض شدید به این اقدام آمریکا، از بی توجهی مسئولان این کشور به احساسات بازماندگان حملات بمب اتمی در ژاپن اظهار تأسف کرد.
بمب اتمي از خطرناك‌‌ترين تسليحاتي است كه مي تواند ظرف چند ثانيه جان هزاران نفر را گرفته، و صدمات ناشي از اين انفجار اتمي تا چند نسل بر جاي مي ماند. 
آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم، شهرهای هیروشیما و ناکاساکی را با 2 بمب اتمی هدف قرار دارد ، و فاجعه ای بسیار بزرگ را در این کشور رقم زد. در این جنایت حدود 220 هزار نفر کشته شدند.
بمباران هسته‌ای ژاپن توسط آمریکا، تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته‌ای در جهان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها