اعزام محکومان به اعدام در عربستان به سوریه

اعزام محکومان به اعدام در عربستان به سوریه
يکشنبه 19 آذر 1391 - 13:47

عربستان سعودی محکومان به اعدام را در صورت موافقتشان با اعزام به سوریه، عفو می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس سند بسیار سری وزارت کشور سعودی که اخیرا لو رفته است، شخصی به نام "سرلشکر سعود الثنیان" در دفتر سری این وزارتخانه، از عفو گروهی از محکومان به اعدام در مقابل اعزام آنها به سوریه برای جنگ با نیروهای ارتش، خبر داده است.
در این سند که تاریخ آن بیست و پنجم جمادی الاول سال گذشته (17 آوریل) است، تأکید شده که مسئولان ذیربط وزارت امورخارجه در تماس با کسانی که به اتهام قاچاق مواد مخدر، قتل و تجاوز به اعدام محکوم شده اند، با آنها به توافق رسیده اند. این متهمان تبعه کشورهای مختلف هستند.
این فهرست شامل 105 یمنی، 21 فلسطینی، 212 سعودی، 96 سودانی، 254 سوری، 82 اردنی، 68 سومالیایی، 32 افغان، 194 مصری، 203 پاکستانی، 23 عراقی، و 44 کویتی است؛ و بر اساس این سند، با آنها توافق شده است که در مقابل آموزش جهت اعزام به سوریه از مرگ رهایی یابند.
در این نامه همچنین آمده است که با متهمان توافق شده است که هزینه زندگی خانواده هایشان به صورت ماهانه به آنها پرداخت شده البته به این شرط که خاک عربستان را ترک نکنند؛ که به عبارتی خانواده این افراد داخل خاک عربستان به گروگان گرفته می شوند تا مسئولان سعودی اطمینان یابند که متهمان به عهد خود با وزارت خارجه عربستان پایبند باقی می مانند.

پربیننده ترین خبرها