فرانسه برای حمله به سوریه آماده می شود

فرانسه برای حمله به سوریه آماده می شود
يکشنبه 19 آذر 1391 - 14:10

العالم – یک نشریه فرانسوی از آمادگی این کشور برای حمله نظامی به سوریه به بهانه مقابله با سلاح های شیمیایی خبر داد.

"رونیه بنعا" کارشناس فرانسوی در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: " ژان گنال " نویسنده این مقاله در نشریه "لوپوئن" با سرویس های اطلاعاتی فرانسه ارتباط دارد.
وی افزود: اکنون فرانسه و آمریکا جنگ روانی علیه سوریه به راه انداخته اند تا زمینه حمله نظامی به این کشور را فراهم کنند.
"بدی ابنو" رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات بروکسل نیز به العالم، گفت: آمریکا طرحی را برای حمایت مالی و نظامی کشورهای منطقه از مخالفان سوری و گروه موسوم به " ارتش آزاد " آماده کرده است.
گمانه زنی ها برای حمله احتمالی به سوریه با سکوت رسانه های فرانسه درباره تبعات دخالت نظامی در دمشق و جنگی فراگیر در منطقه همراه شده است؛ اما کارشناسان همچنان درخصوص پیامدهای دخالت نظامی در سوریه هشدار می دهند.
به اعتقاد کارشناسان؛ دشمنان سوریه که نتوانسته اند از طریق جنگ رسانه ای، سیاسی و ایجاد ناامنی توسط تروریستها به اهداف خود برسند؛ هم اکنون می خواهند تجربه عراق را در سوریه تکرار کنند.
مواضع مسئولان فرانسوی در قبال سوریه درحالی است که مخالفت های شدیدی در داخل این کشور با اقدام نظامی علیه سوریه وجود دارد؛ صاحبنظران معتقدند که ادعای برخورداری نظام دمشق از سلاح های شیمیائی جنگ روانی غرب علیه سوریه است، و ادعاهای غرب پیش از حمله به عراق را در اذهان زنده می کند.

08 - 20:51
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها