اعتراف البرادعی: علیه اسلامگرایان ائتلاف کردیم

اعتراف البرادعی: علیه اسلامگرایان ائتلاف کردیم
دوشنبه 20 آذر 1391 - 19:42

محمد البرادعی رییس حزب الدستور (مخالف) و یکی از شخصیت های برجستۀ جبهه نجات ملی مصر اعتراف کرد که انقلابیون مصر برای مقابله با اسلام گرایی در این کشور، با بقایای رژیم حسنی مبارک و اعضای حزب او هم پیمان شده اند.

البرادعی در مقاله ای که در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر شد، آورده است: انقلابیون شرکت کننده در مبارزه برای رهایی از رژیم مبارک، اکنون جهت مقابله با طرح اسلامی مورد نظر محمد مرسی رییس جمهور مصر و هواداران او، با بقایای آن رژیم متحد شده اند.
البرادعی در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به این که مردم مصر به دو گروه «اسلام گرایان» و «بقیه مردم» تقسیم شده اند؛ نسبت به مداخله ارتش، شعله ور شدن آتش انقلاب فقرا یا جنگ داخلی هشدار داد. 
وی نیروهای مسلح مصر را متهم کرد که پس از انقلاب 25 ژانویه، با صدور مجوز برگزاری انتخابات پارلمانی (که به پیروزی قاطع اسلام گرایان انجامید)، مرحله انتقالی را «تخریب» کرده اند.
البرادعی در مقابل، از اقدام دادگاه عالی قانون اساسی در زمینه انحلال مجلس ملت را که توسط بیش از سی میلیون نفر انتخاب شده بود، تمجید کرد. 
ناظران و تحلیلگران مصری این اعتراف البرادعی را «جنایتی در حق انقلاب مصر» نامیده اند.   
از سوی دیگر، روزنامه آبزرور انگلیس نیز با انتقاد از اصرار البرادعی و رهبران مخالف برای لغو همه پرسی قانون اساسی قبل از احیای روند گفت وگو، آن را به مصلحت مصر ندانست.
این روزنامه اقدام مرسی در زمینه لغو اعلامیه قانون اساسی را ستود و آن را اولین گام در مسیر صحیح، حتی در صورت عدم موفقیت فراخوان به گفت وگوی قانون اساسی به منظور آرام سازی مخالفان نامید. 
آبزرور افزود: خطر اصلی، ادامه درگیری سیاسی و فیزیکی میان مردم مصر است که ممکن است حتی پس از پایان جدل کنونی درباره قانون اساسی جدید هم ادامه یابد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها