شواهد سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد

شواهد سلاح شیمیایی در سوریه وجود ندارد
سه شنبه 21 آذر 1391 - 07:39

مارتین نسیرکی سخنگوی بان کی مون روز دوشنبه گفت: شایعات و گزارش های مختلف درباره احتمال کاربرد سلاح شیمیایی توسط حکومت سوریه به معنای وجود شواهدی نیست که تایید کننده آنها باشد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، وی این موضعگیری را در تناقض با اعلام نگرانی دبیرکل سازمان ملل درباره خطر کاربرد جنگ افزار شیمیایی در سوریه ندانست و گفت: اینها دو موضوع جدا هستند و با یکدیگر تضاد ندارند.
نسیرکی افزود: وجود جنگ افزار شیمیایی در سوریه خود منشا نگرانی است ودبیرکل سازمان ملل تلاش دارد که نگرانی خود را درباره وجود این جنگ افزار کشتار جمعی بیان کرده و از حکومت سوریه بخواهد از امنیت آن ها اطمینان حاصل کند.
سخنگوی بان کی مون تاکید کرد: به باور دبیرکل سازمان ملل کاربرد جنگ افزار شیمیایی، جنایت جنگی بوده و پیامد جدی برای عاملان آن خواهد داشت.
هفته گذشته بان کی مون با ارسال نامه ای به رییس جمهور سوریه نگرانی خود را درباره احتمال کاربرد جنگ افزار شیمیایی در سوریه اعلام کرده و از مقامات سوریه خواست از کاربرد آن خودداری کنند.
تاکید دبیرکل سازمان ملل درباره عدم وجود شواهد درباره شایعه و گزارش ها راجع به کاربرد احتمالی جنگ افزار شیمیایی توسط حکومت سوریه در حالی است که مقام های غربی ادعا کرده اند که حکومت سوریه به دنبال به کار بردن این جنگ افزار علیه مخالفان است.
تحلیلگران بر این باورند که این هشدارها که یادآور بهانه تراشی آمریکا برای اشغال عراق در سال 2003 می باشد، به منظور زمینه سازی برای دخالت نظامی در سوریه صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها