آخرین نخست‌وزیر قذافی به قتل عام مردم متهم شد

آخرین نخست‌وزیر قذافی به قتل عام مردم متهم شد
سه شنبه 21 آذر 1391 - 11:32

دادگاه قضایی لیبی، آخرین نخست‌وزیر دوران قذافی را به قتل‌عام و فساد در طول انقلاب لیبی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه طرابلس البغدادی المحمودی آخرین نخست‌وزیر رژیم معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی را به ارتکاب قتل و فساد در انقلاب لیبی متهم کرد.
قاضی دادگاه طرابلس المحمودی را با صدور حکمی به سوءاستفاده از اموال عمومی و ارتکاب اقداماتی با هدف کشتار مردم لیبی در انقلاب سال 2011 لیبی متهم کرد.
در این دادگاه علاوه بر المحمودی، "المبروک محمد زهمول" و "عامر صالح ترفاس" دو تن از مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری که مالکیت آن را سیف الاسلام قذافی ، پسر معمر قذافی به عهده داشتند، حضور یافتند که این دو تن نیز به همراه المحمودی به تشویق و تحریک برای کشتار مردم و انتقال اموال عمومی به حساب‌های شخصی به عنوان حمایت لجستیکی از رژیم سابق و فساد مالی متهم شدند.
همچنین بنا به درخواست وزارت دفاع، دادگاه طرابلس دستور تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان را برای اطلاع از مبادلات مالی و مشخص کردن ارزش اموال تحویل گرفته صادر کرد.
علاوه بر این دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده البغدادی جلسه بعدی دادگاه را به 14 ژانویه سال 2013 موکول کرد.
البغدادی المحمودی آخرین نخست‌وزیر قذافی بود که در سال 2011 از لیبی گریخت. وی در 21 سپتامبر همان سال در مرزهای جنوب غربی تونس دستگیر و سپس به مقامات طرابلس تحویل داده شد.

پربیننده ترین خبرها