سردبیر مجله "دموکراسی در الاهرام" پیش بینی کرد:

احتمال افزایش خشونت ها در مصر

احتمال افزایش خشونت ها در مصر
سه شنبه 21 آذر 1391 - 15:05

العالم - سردبیر مجله " دموکراسی در اهرام " با پیشبینی پیروزی محمود مرسی بر مخالفانش در قضیه همه پرسی پیش نویس قانون اساسی مصر، احتمال داد که مخالفان به فعالیت های خشونت بار روی آورند. .

"بشیر عبدالفتاح" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: در حال حاضر جریان های مصری همچنان در حال یارگیری هستند و مصر به عرصه رقابت اسلام گرایان به رهبری اخوان المسلمین و جریان های لیبرال، قوم گرا و چپ گرا تبدیل شده است؛ محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز با صدور اعلامیه قانون اساسی جدید و تاکید بر برگزاری همه پرسی در تاریخ مقرر، ضربه ای سهمگین به نیروهای مخالف خود وارد کرد و توانست با این کار راهی آبرومندانه برای برون رفت از بحران اعلامیه اول قانون اساسی بیابد.
سردبیر مجله " دموکراسی در اهرام "، افزود: در این میان قضات مصری نیز با موافقت با نظارت بر همه پرسی قانون اساسی، مواضع خود را تغییر دادند و این اقدام مشروعیت عظیمی به همه پرسی خواهد بخشید و ضربه ای سنگین به نیروهای مخالف دولت وارد خواهد کرد، اگر هم قانون اساسی رای بیاورد، مخالفان متحمل ضرباتی سنگین تر خواهند شد.
وی با بیان اینکه خشونت ها بر فرایند سیاسی تاثیر منفی می گذارد، خاطر نشان کرد: اگر مخالفان احساس کنند که فرصت های رقابت سیاسی آن ها کاهش می یابد، خشونت ها دوچندان خواهد شد.
عبدالفتاح درباره اقدام مرسی در اعطای اختیار تامین امنیت و صلاحیت های دیگر به ارتش نیز گفت: پس از ناتوانی پلیس از تامین امنیت و بروز شبهه هایی درباره عدم وفاداری پلیس به رئیس جمهور و همچنین دریافت گزارش هایی از وفاداری برخی فرماندهان پلیس به رژیم سابق، رئیس جمهور مصر تصمیم گرفت اختیارات امنیتی را به ارتش تفویض کند.
عبدالفتاح در پایان خاطر نشان کرد که ارتش در دو بیانیه اخیر خود ثابت کرد که حامی قانون و مدافع تجربه نوین دومکراسی در مصر است.
10-22:35
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها