دبير كل سازمان حقوق بشر اروپا و بحرين:

دعوت آل خليفه براي گفتگو دروغ است

دعوت آل خليفه براي گفتگو دروغ است
سه شنبه 21 آذر 1391 - 22:44

منامه (العالم) - دبير كل سازمان حقوق بشر اروپا و بحرين، دستگاه قضايي اين كشور را خنده آور خواند و دعوتهاي رژيم بحرين به اصلاح و گفتگو را توخالي و غير واقعي دانست.

حسين جواد روز سه شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: وزير خارجه بحرين بايد به دليل ارتكاب جنايتهايش ضد آزادي هاي ديني محاكمه شود.
جواد افزود: شخصي كه در چنين جنايتهايي دست دارد نمي تواند ايده آشتي را در بحرين مطرح كند. اصلاحات فراگير و ريشه اي در بحرين نه با اظهارات بلكه با اقدامات عملي مانند آزادي فعالان صورت مي گيرد.
وي افزود: دستگاه قضايي بحرين حكم زندان نبيل رجب فعال حقوق بشر را از سه سال به دو سال كاهش داده و اين مسخره است. رجب نبايد حتي يك روز در زندان باشد چون وي مدافع حقوق بحرينيها است در حالي كه ناقضان حقوق بشر آزاد هستند.
جواد با اشاره به حمله شبه نظاميان وابسته به رژيم بحرين به يك مدرسه راهنمايي و بازداشت دو نوجوان، گفت: اين امر نشان مي دهد بحرين به سوي گفتگو حركت نمي كند و حكومت در وقوع نقضهاي حقوق بشر دست دارد لذا بايد مقامات اين كشور محاكمه شوند.
فعال حقوق بشر بحريني با رد اقدامات رژيم براي فرار از مجازات و ضرورت محاسبه و محاكمه ناقضان حقوق بشر در بحرين، از سكوت غرب و مجامع بين المللي در اين زمينه انتقاد كرد.
دبير كل سازمان حقوق بشر اروپا و بحرين با اشاره به سفر هياتهاي مختلف غربي و بين المللي به بحرين، گفت: اين سفرها بر سياست سركوب، سركشي و خشونت رژيم آل خليفه تاثيري نگذاشته است.
جواد افزود: ملت بحرين مي خواهد سرنوشت خود را تعيين كند و به خواسته هاي خويش دست يابد. اين ملت از وعده هاي دروغين حكومت و دعوتهاي توخالي و غير واقعي آن به تنگ آمده است.
MKH-11-14:44
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها