دروغ رسانه اي آمريكا براي تخريب روابط روسيه وسوريه

دروغ رسانه اي آمريكا براي تخريب روابط روسيه وسوريه
شنبه 25 آذر 1391 - 12:08

ديپلمات سابق روسي، با تاكيد بر ثابت بودن مواضع روسيه در قبال بحران سوريه، اظهارات اخيري كه به وزير خارجه اين كشور منسوب شده بود، را ساخته و پرداخته رسانه هاي دروغ پرداز آمريكايي دانست.

"ويچسلاو موتوزوف" روز شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: خدشه دار كردن روابط بين المللي، به عنصري اساسي در سياست خارجي آمريكا و برخي رسانه هاي بين المللي تبديل شده است. هدف از خدشه دار كردن مواضع روسيه در قبال سوريه نيز به منظور ضربه زدن به روحيه سوريه صورت مي گيرد تا اين گونه وانمود شود كه نظام سوري به زودي پشتيباني سياسي روسيه را از دست خواهد داد.
روز پنجشنبه 23 آذرماه، رسانه‌ها به نقل از "بوگدانف"، معاون وزير امور خارجه روسيه مدعي شده بودند كه دولت سوريه در حال از دست دادن كنترل كشور بوده و احتمال پيروزي مخالفان وي در جنگ وجود دارد.
اين رسانه ها به نقل از بوگدانف اعلام كرده بودند كه احتمال پيروزي مخالفان اسد در نبردهاي سوريه قابل انكار نيست.
ديپلمات سابق روسي افزود: چنين چيزي صحت ندارد و وزارت امور خارجه روسيه بر نادرست بودن اين موضوع تاكيد و خاطر نشان كرد كه مواضع روسيه به شكلي غلط و خدشه دار شده اطلاع رساني شده است و بر اين اساس دولت روسيه اظهارات منسوب به ميخائيل بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه را تكذيب مي كند.
موتوزوف گفت: اظهارات بوگدانف به صورتي ناسالم و نادرست تفسير و تاويل شده است. اين در حالي است كه روسيه همچنان از راه حل سياسي در سوريه حمايت مي كند.
ديپلمات سابق روسي، اين گونه تلاش ها براي خدشه دار كردن مواضع روسيه را در واقع نوعي جنگ رواني ضد سوريه دانست و افزود: اين گونه خدشه دار كردن مواضع كشورها فقط از رسانه هاي مغرض آمريكايي بر مي آيد و گرنه مواضع روسيه بر پايه اعتقاد به ثبات و استقرار جهاني و نظرداشت امنيت ملي روسيه و رويكرد حمايت از ثبات و امنيت مردم سوريه استوار است.
وي تاكيد كرد: آمريكا بايد بداند كه اين ملت سوريه است كه درباره سرنوشت كشور خود و شيوه حاكميت در آن تصميم گيري مي كند. اين در حالي است كه آمريكا ائتلاف ملي (مخالفان مسلح سوري) را به عنوان تنها نماينده ملت سوريه به رسميت شناخت، اما بايد دانست كه اين اقدام در واقع دامن زدن به بحران است نه تلاش براي برقراري صلح و اين مساله با سياست رسمي اعلام شده آمريكا در قبال خاورميانه و بحران سوريه مغاير است.
موتوزوف سپس با اشاره به توافق تركيه با ناتو براي نصب سامانه موشكي پاتريوت در اين كشور اظهار داشت: اين سامانه موشكي از مرزهاي سوري دور و به مرزهاي ايراني نزديك است. آمريكا از وقايع سوريه براي افزايش حضور نظامي خود در تركيه و خاورميانه بهره جست، به ويژه كه اكثر مزدوراني كه براي عمليات مسلحانه به سوريه آورده مي شوند، از طريق تركيه وارد اين كشور مي شوند.
وي هشدار داد كه تركيه به تدريج در حال تبديل شدن به ابزار سياسي آمريكا در خاورميانه است و آنكارا بايد بداند كه آمريكا اجازه نخواهد داد روياهاي امپراتوري تركيه در منطقه تحقق يابد.
14-14:46
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها