هواپیمای مجلل شخصی و درآمد یک ریالی!

هواپیمای مجلل شخصی و درآمد یک ریالی!
شنبه 25 آذر 1391 - 21:09

ولید بن طلال شاهزاده عربستانی، در آستانه تحویل گرفتن نخستین و بزرگ ترین هواپیمای شخصی " ارباس- ای 380" ادعا کرد که سالانه فقط یک ریال عربستان، درآمد دارد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "حبیب فقیه" رئیس شرکت ایرباس خاورمیانه اعلام کرد: شاهزاده بن طلال، نخستین و بزرگترین هواپیمای شخصی از نوع "ارباس - ای 380" را سال آینده میلادی تحویل خواهد گرفت.
به نوشته "عربین بیزنس" این هواپیمای جت که به نام "کاخ پرنده" شهرت یافته است، چهار تخت خواب مجلل، یک وان حمام، فضایی برای حمل خودرویی بزرگ از نوع "رولز رویس"، اتاق کنفرانس، سالن جشن، پنج لژ ملوکانه و یک اتاق نماز الکترونیکی خواهد داشت که به صورت خودکار با هر چرخش هواپیما به سمت قبله می چرخد. علاوه بر این امکانات، در این هواپیما، آسانسوری تعبیه شده است که طبقه های سه گانه هواپیما را به یکدیگر مرتبط می کند.
گزارش ها حاکی از آن است که این هواپیما بالغ بر 485 میلیون دلار ارزش دارد و نخستین هواپیما از این نوع است که به عنوان هواپیمای خصوصی فروخته می شود. با این حال انتظار می رود در مراحل آینده، پس از تحویل آن به شاهزاده عربستانی، درخواست تولید چنین هواپیمایی افزایش یابد.
این در حالی است که روزنامه "سبق"، این شاهزاده را ثروتمندترین مرد عرب نامید و نوشت: بن طلال مدعی است که سالانه فقط یک ریال عربستان درآمد دارد.
وی در مصاحبه با مجله عربین بیزنس در حالی که از افزایش 147 درصدی سهام شرکت مادر تخصصی "المملکه" در 12 ماه گذشته خبر می داد، ادعا کرد که درآمد وی بسیار ناچیز و معادل سالانه یک ریال عربستان است.
بن طلال در ادامه ادعای عجیب خود، که بیشتر به استهزاء و تمسخر مخاطبان شباهت داشت، گفت: در ازای اجارۀ دفاتر شرکت مادر تخصصی "المملکه" در برج "المملکه"، سالانه یک ریال عربستان درآمد دارم و این به آن معنی است که با پیوستن این شرکت به بازار بورس عربستان، از این شرکت در مدت شش سال گذشته 12 ریال سعودی به دست آورده ام، که این مبلغ را هم شرکت به من بدهکار است و هنوز به من پرداخت نشده است(!)
ولید بن طلال امسال نیز برای هشتمین سال متوالی با ثروتی بالغ بر 25.9 میلیارد دلار، در صدر فهرست ثروتمندترین های روزنامه عربین بیزنس قرار گرفت.
26

پربیننده ترین خبرها