4/ گزارش لحظه به لحظه خبرنگار العالم؛

سیطره ترکیه بر مرکز شهر راس العین تکذیب شد/ ترکیه نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد/ انفجار در اطراف زندان داعشی ها در شمال شرق سوریه/ اتحادیه عرب: ترکیه تجاوز نظامی به شمال سوریه را متوقف کند

سیطره ترکیه بر مرکز شهر راس العین تکذیب شد/ ترکیه نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد/ انفجار در اطراف زندان داعشی ها در شمال شرق سوریه/ اتحادیه عرب: ترکیه تجاوز نظامی به شمال سوریه را متوقف کند
شنبه 20 مهر 1398 - 10:24

ترکیه چهارشنبه 17 مهر، پس از اعلام رجب طیب اردوغان، حملات خود به شمال سوریه را آغاز کرد، این حملات همچنان ادامه دارد و منجر به کشته زخمی شدن شماری از شهروندان سوری و وخیم تر شدن شرایط برای آوارگان شده است.

العالم - سوریه

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ساعت 16 چهارشنبه 17 مهر، حمله به شمال شرق سوریه را اعلام کرد. ترکیه هدف از این تهاجم را حمله به «یگان‌های مدافع خلق» موسوم به «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» و داعش اعلام کرده است. آنکارا پیشتر هدف خود از این اقدام نظامی را ایجاد «منطقه امن» برای بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان عنوان کرده بود.

همزمان با شلیک نخستین گلوله‌های جنگی ترکیه به سمت سوریه، موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها علیه این اقدام به راه افتاده و مقام‌های سیاسی کشورهای مختلف تکاپو برای یافتن یک راه‌حل عملی در این منطقه را آغاز کردند.


گزارش لحظه به لحظه العالم از روز اول تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز دوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه

گزارش لحظه به لحظه العالم از روز سوم تجاوز ترکیه به شمال سوریه


►گزارش لحظه به لحظه از عملیات نظامی ترکیه به سوریه

23:19 | وزارت خارجه و وزارت دفاع فرانسه طی بیانیه مشترکی از تعلیق صادرات سلاح به ترکیه در پی عملیات این کشور در شمال سوریه خبر دادند.


23:14 | بیانیه وزارت خارجه ترکیه درباره نحوه برخورد با عناصر داعش

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مسئولیت بازداشت و در حبس نگه داشتن تروریست های داعش را بر عهده می گیرد، اما در این زمینه نیازمند کمک های جامعه جهانی و کشورهایی است که این تروریست ها از آنجا آمده اند.


21:28 | اتحادیه عرب خواستار کاهش روابط دیپلماتیک با ترکیه شد

وزیران خارجه اتحادیه عرب امروز (شنبه) پس از پایان نشست فوق العاده این اتحادیه در قاهره با موضوع تجاوز ترکیه به شمال سوریه خواستار کاهش سطح روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با آنکارا و قطع همکاری های نظامی با ترکیه شدند.


20:56 | وزارت دفاع ملی ترکیه: شمار تلفات گروههای تروریستی در عملیات چشمه صلح به 459 تن افزایش یافت

20:49 | واکنش ترکیه به نشست امروز اتحادیه عرب در قاهره

وزارت امور خارجه ترکیه به سخنانی که امروز در نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در قاهره مصر درباره حمله این کشور به شمال سوریه مطرح شد، واکنش نشان داد. (جزئیات بیشتر)


19:40 | «برهم صالح» خواستار توقف فوری عملیات ترکیه در سوریه شد

رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف فوری تجاوز ترکیه به سوریه شد و گفت که بغداد آماده میانجی‌گری برای حل مسالمت‌آمیز بحران میان کُردهای سوریه و ترکیه است. (جزئیات بیشتر)


19:12 | فرمانده‌شبه‌نظامیان‌کُرد: برای یک سال جنگ با ترکیه برنامه داریم

فرمانده شبه نظامیان کُرد گفت که در صورت ضرورت با مسکو و دمشق مذاکره خواهد شد و این نیروها در حال برنامه ریزی برای یک سال جنگ با ترکیه هستند. (جزئیات بیشتر)


18:54 | سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد: در حملات ترکیه، 300 نفر کشته شده‌اند

سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه گفت که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه باعث کشته شدن 300 نفر و آوارگی 100 هزار نفر دیگر شده است. (جزئیات بیشتر)


17:21 | آلمان صادرات برخی سلاح‌ها به ترکیه را متوقف کرد

دولت آلمان در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، صادرات سلاح‌هایی را که آنکارا می‌تواند در این عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد استفاده کند، ممنوع کرد. (جزئیات بیشتر)


17:08 | خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که اهالی شمال دیرالزور با برپایی تظاهراتی، ضمن اعتراض به حمله ترکیه به شمال سوریه، بر حفظ یکپارچگی ارضی سوریه تاکید کردند.


16:34 | در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب؛ ابوالغیط: ترکیه تجاوز نظامی به شمال سوریه را متوقف کند

دبیرکل اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده این اتحادیه درباره سوریه، ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به سوریه خواستار توقف آن شد. (جزئیات بیشتر)


14:35: خبرنگار العالم: نظامیان ترکیه بر شهر راس العین سیطره پیدا نکردند و تنها کنترل دو نقطه در اطراف شهر را به دست گرفتند


13:50 | دیده بان حقوق بشر: از آغاز عملیات ترکیه در سوریه سی غیر نظامی کشته شدند


13:49 | شبه نظامیان کرد، سیطره ترکیه بر مرکز شهر راس العین را تکذیب کردند


13:34 | آنکارا مدعی تصرف مرکز شهر 'رأس‌العین' شد

وزارت دفاع ترکیه مدعی شد نیروهای این کشور در جریان عملیات «چشمه صلح»، یک شهر را در شمال استان «حسکه» در سوریه به تصرف خود درآورده‌اند. (جزئیات بیشتر)


11:23 | نظامیان ترک بازار مرکزی در شهر راس العین را مورد هدف قرار دادند


11:16 | نظامیان ترکیه کنترل 20 روستا در شرق تل ابیض را به دست گرفتند

نظامیان ترکیه مسیر جاده ارتباطی حلب-الرقه را بستند (مسیر ارتباطی میان مناطق تحت سیطره قسد در الحسکه و عین العرب بسته شد)


11:12 | دو نظامی ترکیه در حمله خمپاره ای به یک پایگاه نظامی در حومه شمالی حلب کشته شدند


09:50 | وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد از آغاز عملیات در سوریه 415 شبه نظامی کرد کشته شدند.


07:51 | تونس خواستار توقف فوری حمله ترکیه به سوریه شد

وزارت امورخارجه تونس جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به این که عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه موجب نا امنی و بی ثباتی در منطقه می‌شود، باید این عملیات هرچه زودتر متوقف شود. (جزئیات بیشتر)


07:41 | در گفتگوی تلفنی مکرون با ترامپ مطرح شد؛ تاکید فرانسه بر ضرورت توقف حملات ترکیه به شمال سوریه

'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه بامداد شنبه در گفت و گوی تلفنی با 'دونالد ترامپ' همتای آمریکایی اش بر ضرورت توقف حملات ترکیه به شمال شرق سوریه تأکید کرد. (جزئیات بیشتر)


06:11 | فرمانده شبه‌نظامیان کُرد سوریه، تهدید به آزادی عناصر داعش کرد

فرمانده شبه‌نظامیان کُـرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تهدید به آزادی اسرای داعش کرد. (جزئیات بیشتر)


06:35 | انفجار در اطراف زندان حاوی صدها داعشی در شمال شرق سوریه

خبرگزاری سانا از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در اطراف زندان مرکزی شهر حسکه در شمال شرق این کشور که حاوی صدها داعشی است، خبر داد. (جزئیات بیشتر)


03:35 | پنتاگون هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی توسط ترکیه را تایید کرد

وزارت دفاع آمریکا به طور رسمی تایید کرد که توپخانه ترکیه پایگاه نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را هدف قرار داده است. (جزئیات بیشتر)


03:08 | ورود یک هیأت نظامی روسیه به شهر قامشلی سوریه

یک هیات نظامی روسیه جمعه شب وارد فرودگاه بین المللی "قامشلی" در استان حسکه در شمال شرق سوریه شد که کنترل آن در اختیار دولت دمشق قرار دارد. (جزئیات بیشتر)


00:49 | ترکیه نیروهای آمریکایی را هدف قرار داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داده ترکیه «به اشتباه» نیروهای ویژه آمریکا در سوریه را هدف قرار داده و بمباران کرده است. (جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها