تمایل غرب برای ابقای فرزندان قذافی در قدرت

تمایل غرب برای ابقای فرزندان قذافی در قدرت
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 04:27

رييس نهاد نظارت بر حقوق بشر در ليبي هشدار داد که کشورهاي غربي برخلاف خواسته مردم انقلابي اين کشور در تلاش براي باقي ماندن فرزندان "معمر قذافي" در قدرت هستند.

"محمد عبدالملک" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: مردم لیبی بر ضرورت کناره گیری معمر قذافی و فرزندان او از قدرت و یکپارچه باقی ماندن خاک لیبی تاکید دارند و غرب این پیام را به طور کامل دریافت کرده است.

 

وی با تأکید بر اینکه "فرزندان قذافی نباید در آینده لیبی هیچ گونه نقش سیاسی داشته باشند"، تصریح کرد: تلاش های غرب برای اعطای نقش سیاسی به فرزندان قذافی غیرقابل قبول است.

 

عبدالملک افزود: غربی ها نگران نوع حکومت آینده لیبی هستند و به همین دلیل درباره سرنگون کردن رژیم قذافی دچار تردید شده اند.

 

رییس نهاد نظارت بر حقوق بشر به پایداری مبارزان و انقلابیون در شهر "مصراته" لیبی اشاره کرد و گفت: گردانهای قذافی از بیش از یک ماه پیش شهر مصراته را در محاصره دارند اما با این وجود، انقلابیون توانسته اند کنترل خود بر این شهر را حفظ کنند به گونه ای که نیروهای قذافی هنوز نتوانسته اند این شهر آزاد شده را بازپس بگیرند.

 

عبدالملک خاطرنشان کرد: "انقلابیون با وجود شهید شدن شماری از آنها در درگیری با نیروهای قذافی توانسته اند رهبری واحد و منسجمی را ایجاد کرده و تقسیم وظایف را به خوبی انجام دهند".

 

وی گفت: رژیم قذافی برای فشار بر ساکنان شهرمصراته و انقلابیون، شبکه آب این شهر را قطع کرده است.

پربیننده ترین خبرها