انحلال حزب ملی گام دیگر برای تحقق اهداف انقلاب مصر

انحلال حزب ملی گام دیگر برای تحقق اهداف انقلاب مصر
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 06:38

قاهره (العالم) ائتلاف انقلابيون مصر با اعلام اينکه انحلال حزب ملي حاکم پيروزي ديگري براي مردم و گام ديگري در راستاي تحقق اهداف انقلاب بود، درباره کودتا عليه انقلاب از سوي باقي مانده هاي عناصر حسني مبارک رييس جمهور مخلوع با هدف دور زدن انقلاب و تسلط مجدد بر کشور هشدار داد.

عامر وکیل هماهنگ کننده کل ائتلاف انقلابیون مصر روز دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: خبر دستگیری خانواده حسنی مبارک و نزدیک شدن زمان محاکمه سوزان مبارک همسر رییس جمهور مخلوع مصر باعث خوشحالی مردم این کشور شد و مصری ها و جوانان انقلابی به جنبش اعتراضی خودشان با هدف تحقق همه خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

 

 محمد عبدالعزیز الجندی، وزیر دادگستری مصر به تازگی اعلام کرد که طی روزهای آینده سوزان مبارک به اتهام فساد مالی تحت بازجویی قرار می‌گیرد.

 

 وکیل با اشاره به اینکه تأخیر و کندی روند تغییرات در کشور باعث ناامیدی شمار زیادی از مردم از وضعیت کنونی شده است؛ افزود: این اقدامات گام های ارزشمندی به شمار می آیند و باعث ایجاد خوش بینی به آینده خواهند شد. با این وجود باید همواره هوشیار بود و در این زمینه بسیار آگاهانه عمل کرد.

 

هماهنگ کننده کل ائتلاف انقلابیون مصر با اشاره به این که درباره سرنوشت مبارک وخانواده اش اطلاعات ضد و نقیضی به گوش می رسد؛ از شورای عالی نیروهای مسلح خواست برای آگاه کردن مردم به طور منظم بیانیه هایی در این خصوص صادر کند.

 

وکیل هشدار داد: هنوز احتمال کودتا علیه انقلاب مردم وجود دارد و بقایای رژیم سابق در همه بخش ها حضور دارند و تلاش می کنند تا مناصبی را در شوراهای محلی به دست بیاورند و از آن طریق مردم را دور زده و بار دیگر در کشور به قدرت برسند.

 

این شخصیت برجسته انقلابی مصر تصریح کرد: دستگاههای امنیتی رژیم سابق همچنان به همان روش گذشته در حال فعالیت هستند و هنوز این دستگاهها به طور کامل منحل یا پاکسازی نشده اند و این امر یک خطر جدی برای انقلاب مصر به شمار می آید.

 

هماهنگ کننده کل انقلابیون مصر، دادستان کل مصر را از شخصیت های رژیم سابق دانست که به جای عدالت براساس اوامر فعالیت می کند و خواستار برکناری وی شد.

 

 وی همچنین افزود: جوانان و شخصیت های انقلابی با هدف ایجاد نظام دموکراتیک و مردمی در مصر همواره نظارت مستمر بر روند انقلاب و جریان امور دارند.

 

وکیل انحلال حزب ملی حاکم که ریاست آن را مبارک برعهده داشت؛ دستاورد و موفقیت دیگری برای انقلاب مصر دانست و تأکید کرد: این حکم درباره حزب ملی حاکم عادلانه است زیرا این حزب قدرت و نظام سیاسی کشور را قبضه کرده وبه طور مطلق حکومت و سرمایه های کشور را به به انحصار خود در آورده بود.

 

پربیننده ترین خبرها