مقام های بحرین به اختلافات طایفه ای در منطقه دامن می زنند

مقام های بحرین به اختلافات طایفه ای در منطقه دامن می زنند
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 12:39

دبيرکل مرکز حقوق بشر بحرين در باره تحرکات رژيم حاکم براي کشاندن کل منطقه به سمت باتلاق طايفي گري هشدار داد.

نبیل رجب روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم از مردم  کشورش و همه ملت های منطقه اعم از شیعه و سنی خواست تلاش های رژیم بحرین برای کشاندن منطقه به سوی باتلاق طایفی گری و اختلاف بین شیعه و سنی را خنثی کنند.

 

وی تاکید کرد که بحران کشور ناشی از کشمکش های سیاسی میان حکومت و ملت و ایستادگی حکومت در برابر خواسته های مشروع مردم است که خواستار مشارکت سیاسی و مبارزه با فساد هستند و این بحران هیچ ارتباطی با طایفی گری ندارد.

 

 تلاش برای انتقال نزاع سیاسی به درگیری دینی

 

 رجب افزود: حکومت بحرین با هدف قرار دادن مساجد و امامزاده ها و محل های عبادت وابسته به شیعیان در تلاش برای برانگیختن آتش فتنه طایفه ای و انتقال درگیری از نزاع سیاسی به یک درگیری دینی است.

 

 دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین گفت: مسایل برای مردم بحرین کاملا روشن است و به هیچ وجه به این باتلاقی که حکومت آل خلیفه خواهان آن است، کشیده نخواهند شد.

 

 تخریب مساجد در بحرین ادامه دارد

 

 رجب خاطرنشان کرد: رژیم بحرین همچنان به تخریب مساجد و اماکن عبادی ادامه می دهد درحالی که بسیاری از این مساجد از قبل از روی کارآمدن خاندان آل خلیفه در کشور وجود داشته و گذشته و تاریخ این مساجد با گذشته مردم در ارتباط است.

 

 وی گفت: مناسکی که شیعیان برپا می کنند با فرهنگ و تاریخ آنها ارتباط دارد و رژیم نمی تواند آنها را متوقف کند از این رو مردم باید بار دیگر این اماکن عبادی را بسازند و به اقدامات رژیم توجهی نکنند.

 

 منافع بحرین برای آمریکا مهم نیست

 

 دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به سفر اخیر جفری فیلتمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا به منامه، اظهار داشت: اگر آمریکا واقعا خواهان منافع رژیم حاکم است باید آن را به گفت وگو با مردم که خواهان حقوق مشروع خود هستند ترغیب کند و گرنه بحرین شاهد بحرانها و درگیریهای بیشتری خواهد بود که به نفع رژیم حاکم نیست .

 

 نیروهای سپر جزیره اشغالگر هستند

 

 رجب با اشاره به پیام هایی که پس از فراخواندن نیروهای برخی کشورهای عربی به بحرین ارسال شد، گفت: نیروهای اشغالگر سپر جزیره تحت نام حفظ امنیت به بحرین آمدند؛ اما اکنون این نام به مبارزه با خطر خارجی تغییر کرده است.

 

 وی افزود: نیروهای سپر جزیره نیروهایی اشغالگر هستند که مردم بحرین آنها را نمی پذیرند و اگر واقعا عربستان به دنبال منافع حکومت بود باید آن را به سمت گفت وگو با مردم می کشاند.

 

 دبیرکل مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که مردم این کشور دخالت نیروهای عربستانی در امور داخلی خود را نمی پذیرند.

 

 رژیم حاکم بحرین مشروعیت خود را از دست داده است

 

 رجب تاکید کرد که رژیم بحرین با فراخواندن نیروهای اشغالگر عربستانی به کشور مشروعیت خود را از دست داده است.

 

 وی گفت: در شرایط کنونی بهترین کار برای رژیم حاکم بحرین این است که نیروهای اشغالگر را بیرون کند تا اختلافات موجود در قالب یک مسئله داخلی میان حکومت بحرین ومردم باقی بماند.

 

 رجب تصریح کرد: مردم بحرین همچنان به راه خود تا تحقق همه خواسته های مشروع خویش ادامه خواهند داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها