استراتژی ایران، گسترش روابط با کشورهای منطقه

استراتژی ایران، گسترش روابط با کشورهای منطقه
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 15:37

مدير کل خليج فارس و خاورميانه وزارت امورخارجه و سفير سابق ايران در بحرين تاکيد کرد که استراتژي ايران در قبال کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس و ديگر کشورهاي جهان گسترش روابط و همکاري ها در همه زمينه ها است.

حسین امیر عبداللهیان سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، از کشورهای منطقه نیز خواست از طرح ها و نقشه های " اختلاف افکنانه" قدرت های خارجی در منطقه پیروی نکنند.

 

 کشتار ملت بحرین تاسف برانگیز است

 

 وی با اشاره به وقایع دردناک بحرین اظهار داشت: ایران برای برخورداری منطقه خلیج فارس از امنیت ، آرامش و صلح تلاش می کند ولی برخی دولت های منطقه از منطق و راه راست فاصله گرفته اند و اقدام به کشتار مردمی می کنند که مطالبات مسالمت آمیز دارند و این امر مایه تأسف و اندوه است.

 سفیر سابق ایران در بحرین تصریح کرد: ما معتقدیم که باید با این موضوع عاقلانه برخورد کرد و به گزینه مذاکرات برای گوش سپردن به مطالبات مردم اهتمام ورزید.


 اهداف اختلاف افکنی آمریکا و غرب در منطقه

 

 مدیر کل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امورخارجه افزود: دشمنان ملت های منطقه خلیج فارس در تلاش برای برهم زدن امنیت این منطقه با هدف استمرار حضور خود در آن هستند.

 

 وی گفت: آمریکا و کشورهای غربی به نزدیکی ملل منطقه حساس هستند و برای همین سیاست های خاصی را برای جلوگیری از نزدیکی ملت های منطقه دنبال می کنند.

 

 عبداللهیان اتهام دخالت ایران در امور کشورهای منطقه را بی اساس خواند و افزود: ملل منطقه خود راه خویش را انتخاب کرده اند و برای تحقق مطالبات خود در قالب انقلاب های عربی تلاش می کنند.

 

 مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت: کشورهای منطقه اختلافات ریشه ای با یکدیگر ندارند این آمریکا و همپیمانان غربی آن هستند که از طریق اختلاف افکنی، برای تداوم حضور نظامی و امنیتی خود در منطقه تلاش می کنند.

 

 دامن زدن برخی کشورهای منطقه به اختلافات به تبعیت از غرب

 

 عبداللهیان تصریح کرد: این کشورهای غربی هستند که برای دامن زدن به اختلافات کشورهای منطقه لحظه ای آرام نمی نشینند و متأسفانه برخی دولت های منطقه در این زمینه از آنها پیروی می کنند و تصمیماتی غیرهوشمندانه می گیرند.

 

 وی گفت: ایران خواهان حل مشکلات از طریق مذاکره است و دیگر کشورها نیز باید برای حل مشکلات خود به روش عاقلانه تلاش و مطالبات ملت خود را برآورده کنند.

پربیننده ترین خبرها