عریقات: نتانیاهو باید به مرزهای 1967 عقب نشینی کند

عریقات: نتانیاهو باید به مرزهای 1967 عقب نشینی کند
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 16:26

صائب عريقات عضو کميته اجرايي سازمان آزاديبخش فلسطين امروز سه شنبه از بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي خواست براي آماده سازي شهروندان صهيونيست براي پايان دادن به اشغال سرزمينهاي فلسطيني تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از پایگاه " قدس نت " ، عریقات گفت: اگر نتانیاهو خواستار صلح با ما است باید آماده سازی مردم خود را برای عقب نشینی به خطوط 4 ژوئن 1967 آغاز کند، کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد و مسائل مختلف وضعیت نهایی را حل و فصل کند.

 

 عریقات در گفتگو با خبرگزاری کویت (کونا) تاکید کرد: مسئله آوارگان فلسطینی و آزادی اسیران از زندان رژیم اشغالگر باید بر اساس قوانین مرتبط بین المللی حل و فصل شود.

 

 وی ابراز امیدواری کرد کمیته چهار جانبه بین المللی برای صلح در خاور میانه فورا کشور فلسطین را در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسد .

 

 عضو کمیته اجرایی ساف تاکید کرد: در حال حاضر خواسته ما از کمیته چهار جانبه این است. هیچ بهانه سیاسی یا قانونی برای این کمیته برای انجام ندادن این اقدام مهم وجود ندارد.

 

 عریقات یادآور شد: روسیه، سازمان ملل و هفت کشور از کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند ؛ اما کلید در دستان آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، اسپانیا و ایتالیا است که باید فورا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 

 وی این اظهارات را در واکنش به گزارش امروز روزنامه "یدیعوت احارونوت" بیان کرد که نوشته بود: فشارهای سیاسی بین المللی بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از عید فصح از سر گرفته خواهد شد چون که کمیته چهار جانبه بین المللی با تعویق اجلاس سران خود در هفته گذشته به او مهلت داده است.

 

 سایت اینترنتی این روزنامه به نقل از دیپلماتهایی که نامشان را فاش نکرد نوشت: آنها به نتانیاهو هشدار دادند در صورتی که ابتکار سیاسی جدیدی ارائه ندهد کشورهای بزرگ به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967 و به پایتختی قدس گرایش خواهند یافت.

 

 عریقات تاکید کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین به ایجاد صلح کمک و از اصل دو کشور محافظت می کند و پیروزی برای قانون بین المللی به شمار می رود.

 

 وی افزود: هیچ بهانه ای برای مخالفت یا منع کشورهای جهان از گرایش به سمت به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود ندارد. هر کس کشور فلسطین را به رسمیت نشناسد با قانون بین المللی مخالفت کرده است.

پربیننده ترین خبرها