نقش امارات در یمن، حمایت از عربستان است

نقش امارات در یمن، حمایت از عربستان است
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 16:55

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با اعلام اینک ه کشورش در یمن هیچ منفعت ویژه ای نمی برد گفت: نقش امارات در یمن، حمایت از عربستان سعودی است.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه روزنامه اینترنتی رأی الیوم که از لندن به روز می شود، انور قرقاش در صفحه خود در توییتر نوشت نقش امارات در یمن، نقش حمایتی از عربستان است و خیرِ یمن را می خواهد.

وی بدون آنکه به طرف خاصی اشاره کند افزود هر کس ادعا کند ما به دنبال بندر، پایگاه یا منطقه ای هستیم، فردی حزب گرا و اهل انکار است که توان درک رویکرد و موضع ما را ندارد.

وزیر مشاور در امور خارجه ادامه داد پایبندی ما به ائتلاف عربی به رهبری ریاض خواب راحت را از انقلابیون هوچی گر گرفته است.

قرقاش افزود مسیر حرکت کشورش در قالب ائتلاف عربی است که جهت گیری های این ائتلاف نیز راهبردی و قومی است.

اواخر آوریل گذشته، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن سرلشکر عیدروس الزبیدی را در پی اختلافات گسترده که از چند ماه پیش آغاز شده بود، از پست استانداری عدن برکنار کرد.

منصور هادی همچنین هانی بن بریک، وزیر مشاور را نیز از پست خود برکنار کرد و دستور داد از وی بازجویی شود اما علت این اقدام را فاش نکرد.

بن بریک، وزیر مشاور برکنارشده، که به گفته ناظران به کشور امارات نزدیک است، اولین وزیر یمنی است که در زمان هادی از پست خود برکنار می شود.

این تصمیم گیری ها خشم امارات را برانگیخت و مسئولان اماراتی، از جمله قرقاش و ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی خشم خود را ابراز کردند.

پربیننده ترین خبرها