ویدیوی دیدنی از جان کری در 40 سال قبل

يکشنبه 17 شهريور 1392 - 22:04

وزیر فعلی امور خارجه آمریکا در دوران تجاوز این کشور به ویتنام – بیش از 40 سال قبل - از مخالفان سرسخت جنگ بود؛ کسی که اکنون در آمریکا به عنوان یکی از حامیان دو آتشه حمله به سوریه شناخته می شود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "جان کری" در 22 آوریل 1971  به مدت 2 ساعت در برابر کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا سخنرانی کرد و  خواستار پایان جنگ در ویتنام شد. وی در آن زمان نخستین عضو جنبش ضد جنگ بود که در سنا سخنرانی می کرد.
کری در این سخنرانی گفت: باید افراد جان خود را فدا کنند که آمریکا به موضوعی که همه دنیا از آن اطلاع دارند اعتراف نکند؛ زیرا ما نمی توانیم به هیچ یک از اشتباهاتمان اعتراف کنیم .. باید شخصی بمیرد که نیکسون اولین رئیس جمهوری نباشد که در جنگ شکست می خورد؛ آمریکایی ها باید به این مسأله فکر کنند .. چگونه می توان از یک نفر خواست که در ویتنام بمیرد؟ و چگونه می توان از او خواست که به دلیل یک اشتباه بمیرد ؟ ما در اینجا هستیم تا از مسئولانمان در خصوص اداره کشورمان سئوال کنیم .
جان کری در دوران حمله آمریکا به عراق عضو مجلس سنا بود و در سال 2002 به نفع "جرج بوش" رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله به عراق موافقت کرد البته به شرط این که قبل از حمله از همه ابزار دیپلماتیک استفاده شود.
با این حال در سال 2004 جان کری در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مدعی شد که مخالف حمله به عراق بوده. وی در این انتخابات در مقابل جرج بوش شکست خورد.

برای دریافت ویدیو با کلید راست ماوس روی آیکن دانلود کلیک کنید، سپس گزینه save link as  را انتخاب کنید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها