فیلم: عملیات پیشمرگه در استان نینوا در شمال عراق

سه شنبه 4 شهريور 1393 - 10:13

نیروهای پیشمرگه منطقه کردستان عراق، با حمایت نیروی هوایی ارتش این کشور به پیشروی خود با هدف پاکسازی استان نینوا از وجود تروریست های داعش، ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای پیشمرگه پس از پاکسازی منطقه "کویر" در استان نینوا از وجود تروریست های داعش، در این منطقه مستقر شده اند و مقامات کردستان عراق از ادامه عملیات نیروهای مذکور علیه گروههای تروریستی خبر می دهند.
"جمال مرتکا" از مسؤولان امنیتی منطقه کردستان به خبرنگار العالم گفت: ما برای پاکسازی مناطق کردنشینی که در کنترل تروریست ها، باقی مانده است، برنامه داریم. اما هیچ برنامه ای برای پاکسازی مناطق عرب نشین نداریم.
از جمله مناطقی که نیروهای پیشمرگه کرد کنترل آن را در اختیار گرفته اند، روستای "روش" از توابع منطقه حمدانیه در مجارورت منطقه کویر می باشد که تروریست های داعش در آن جولان می دادند.
فرماندهان نیروهای پیشمرگه پس از کنترل نیروهایشان بر مناطق گسترده ای در استان نینوا، تأکید کرده اند که کلیه مناطق نزدیک به شهر مخمور، به جز یک روستا از وجود تروریست ها پاکسازی شده است و مقامات کرد تصریح کرده اند تروریست های داعش از سوی کشورهای منطقه حمایت می شوند.
نیروهای پیشمرگه پس از درگیری های اخیر، عملا مناطق مخمور، کویر و خازر در استان نینوا را به کنترل خودشان در آورده اند و از ناحیه سد موصل نیز نیروهای مذکور در منطقه زمار و سایر مناطق مجاور آن، پیشروی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها