جلسه پارلمان عراق برای انتخاب وزیران جدید+ ویدیو

شنبه 26 مهر 1393 - 21:51

بغداد (العالم)- پس از رایزنی ها و کشمکش های فراوان سرانجام مجلس نمایندگان عراق با وزرای پیشنهادی دولت در وزارتخانه های کشور، دفاع، گردشگری، دارایی و زنان موافقت کرد و با رای اعتماد مجلس به این چهار وزیر باقی مانده بالاخره کابینه عراق کامل شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم لحظاتی پیش از عراق گزارش داد که مجلس نمایندگان عراق پس از بحث و گفت وگوی طولانی بین فراکسیون های سیاسی، در بیست و دومین جلسه خود خالد العبیدی را با 173 رای به عنوان وزیر دفاع، محمد الغبان را با 191 رای به عنوان وزیر کشور و هوشیار زیباری را به عنوان وزیر دارایی انتخاب کرد.

در این جلسه همچنین نمایندگان مجلس به وزرای گردشگری، زنان و مهاجرت رای اعتماد دادند و وزرای فراکسیون کُرد مجلس نیز در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند.

به این ترتیب با کامل شدن کابینه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، بحران تشکیل کابینه با تمام مشکلات پشت سر گذاشته شد. به عقیده ناظران سیاسی این امر می تواند به فراهم شدن فرصت برای حل و فصل بحران های امنیتی این کشور نیز کمک کند.

"حیدر قاسم" خبرنگار العالم در بغداد خاطرنشان کرد: تکمیل کابینه جدید و تعیین تکلیف چند وزارتخانه باقی مانده، فضای سیاسی جدیدی در عراق بوجود آورده و این امر می تواند به افزایش اعتماد بین مردم و تشکل های سیاسی و وحدت آنها در برابر تروریسم و تهدیداتی منجر شود که عراق را درنوردیده است.
10/18- TOK

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها