پیامدهای جنگ بر کودکان سوریه + فیلم

شنبه 3 آبان 1393 - 22:46

حلب (العالم)- مشاهده جنگ و خون ریزی، کشتارها و ویرانی های سوریه پیامدهای منفی دراز مدتی را بر کودکان این کشور بر جای می گذارد.

کودکان سوریه شاید تصاویر دردناک مجروحان، کشته ها و ویرانی ها را به مرور زمان فراموش کنند اما آثار روحی پنهان مرگ عزیزان و نزدیکان و ویرانی کاشانه های شان در روح آن ها باقی خواهد ماند.
خبرنگار العالم با بررسی آثار منفی جنگ بر روحیه و شخصیت کودکان سوری گزارش داد: هنگامی که از یکی از کودکان سوری پرسیدم، چرا از صدای گلوله می ترسد، معصومانه پاسخ داد: ممکن است یکی از ما را کشته باشند !
از دختر بچه ای با چشمانی جذاب و البته اشک آلود می پرسم چه آرزویی دارد پاسخ می دهد: می خواهم اوضاع آرام شود؛ به خدا خسته شده ایم.
از دختر بچه ای دیگر، نیز دلیل آمدنش به اردوگاه های آوارگان را جویا شدم که گفت: می ترسیدیم. آمدیم اینجا کمی راحت شویم.
در جنگ سوریه، زندگی کودکانه بچه های این کشور به تاراج رفت، معصومیتشان لگدمال شد و آرزوهایشان بر باد رفت.. براستی جنگ با کودکان سوریه چه کرد!؟
ناگفته پیداست که رنج ها و مشکلات جنگ ها برای کودکان با توقف جنگ ها، پایان نمی یابد بلکه تا مراحل بزرگسالی با آن ها همراه خواهد بود.
در این میان البته تلاش هایی هم برای درمان کودکان جنگ زده سوریه صورت گرفته است.
علی حسن، متخصص مشاوره روانشناسی، درباره روش درمان این دسته از کودکان می گوید: ما در درمان این کودکان کاملا از تجویز دارو اجتناب می کنیم .. ما در مدارس و اردوگاه ها برنامه هایی را تدارک می بینیم که "درمان با بازی" یا "درمان با نقاشی" یا "درمان با داستان و تئاتر" نامیده می شوند.
کودکان سوریه با همه رنج هایی که می کشند همچنان به بازگشت امنیت و صلح به کشورشان امید دارند.
10.25 FA

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها