تروریست ها در سوریه به جان هم افتادند + فیلم

چهارشنبه 27 آبان 1394 - 15:02

در پی ترور شدن سرکردۀ گروهکِ موسوم به "تیپ شهدای یرموک" به دست عناصر "جبهه النصره" این دو گروه تروریستی در درعای سوریه به جان هم افتادند.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، پس از آن که عناصر جبهه النصره، "محمد علی البریدی" سرکردۀ گروهکِ موسوم به "تیپ شهدای یرموک" معروف به "الخال" را ترور کردند، "ابوعبیده قحطان" جانشین او، در منطقه حوض یرموک در جنوبی غربی درعا با جبهه النصره درگیر شد.

الخال، به همراه پانزده تنِ دیگر از سرکرده های ارشد تیپ شهدای یرموک، در منطقه جلمه در ریف درعا جلسه داشتند که همگی توسط جبهه النصره کشته شدند.

پس از این عملیات، جبهه النصره در منطقه سحم واقع در بلندی های جولان نیز با تیپ شهدای یرموک درگیر شد و عناصر این گروهِ تروریستی را به عقب نشینی از این منطقه واداشت.

"ثابت محمد" کارشناس نظامی سوری در گفت وگو با شبکه العالم، گفت: درگیری میان گروه های تروریستی نظیر داعش و النصره، موضوع تازه ای نیست، و در مناطق مختلفی در سوریه مانند حومه غربی درعا، جنوب دمشق، منطقه حجر الاسود، حومه شمالی و شمال شرقی حلب نمونه های آن مشاهده شده است.

وی دلایل مختلفی را پشت این درگیری ها دانست و از میان آن ها، تغییر حامیان گروهک ها و همچنین انگیزه های مالی را به عنوان دلیل این درگیری ها مطرح کرد و این دلیل را به سبب خسارت های سنگینی که از ارتش سوریه متحمل می شوند، قابل توضیح برشمرد.

هرچند جنگ تسویه حساب ها، در ریف درعا، مسالۀ تازه ای نیست، اما روندِ خونینِ این درگیری ها نشان می دهد که تسویه حساب ها وارد مرحله ای تازه شده است به طوری که افکار عمومی را به گرایش به برنامۀ آشتی ملی دولت سوریه و بر زمین گذاشتن سلاح ترغیب کرد.
پیشروی ارتش سوریه در چندین منطقه، به این گرایش دامن زد و انتظار می رود منطقه جنوبی سوریه به زودی شاهد تحولاتی اساسی باشد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها