دیوانه ای که حق ندارد نامش را دراینترنت جستجو کند!+فیلم

شنبه 9 مرداد 1395 - 17:38

العالم - جان هینکلی آمریکایی که 35 سال قبل در اقدامی نافرجام تلاش کرد، رونالد ریگان رئیس جمهوری وقت آمریکا را ترور کند، اخیرا آزاد شده ولی همچنان موجب وحشت همسایه های خودش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «جان هینکلی» 61 ساله سال 1981 (35 سال پیش)، در اقدامی نافرجام برای ترور«رونالد ریگان،» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، باعث زخمی شدن وی و دو محافظش شده بود .

براساس حکم " پاول فریدمن" یک قاضی فدرال، هینکلی دیگر تهدیدی برای مردم آمریکا محسوب نمی‌شود و می‌تواند بقیه عمرش را در منزل مادر 90 ساله‌اش در منطقه «کینگزمیل» نزدیک شهر «ویلیامزبرگ» واقع در حومه ایالت «ویرجینیا» سپری کند. شهرت شهر "ویلیامزبرگ " با جمعیتی حدود 15 هزار نفر بدلیل موزه تاریخی «کولونیال ویلیامزبرگ» است.

با این حال مصاحبه نکردن با رسانه ها، روشن بودن دائمی جی پی اس و حق نداشتن برای جستجوی نام خود از اینترنت، از جمله محدودیت ها و دستوراتی است که قاضی درارتباط با هینکلی صادر کرده است. 

هینکلی در یک دهه گذشته، به حکم فریدمن تنها اجازه داشت برای دیدار مادرش از بیمارستان روانی واشنگتن مرخصی‌ ساعتی بگیرد.

رویترز گزارش کرد که حکم فریدمن اعتراض هایی را از سوی ساکنان شهر ویلیامزبرگ در بر داشته است.

برخی معتقدند آزادی هینکلی و سکونتش در حومه ویرجینیا به منزله به خطر افتادن جان اهالی این منطقه است. برخی از ساکنان این شهر نیز اظهار داشته‌اند مشکلی با سکونت هینکلی در این منطقه ندارند.

جان وارنوک هینکلی سال ۱۹۸۱ اقدام به سوء‌قصد به جان رونالد ریگان کرد. این ترور نافرجام بود، ولی ریگان و دو محافظ عضو سرویس مخفی آمریکا زخمی شدند. هینکلی علت این ترور را تحت تأثیر قراردادن «جودی فاستر،» بازیگر سینما، اعلام کرده بود. وی بدلیل نداشتن تعادل روانی در دادگاه تبرئه شد و این مدت را در یک بیمارستان روانی سپری کرده است. 

رانلد ویلسن ریگان مشهور به رونالد ریگان، چهلمین رئیس جمهوری آمریکا بین سال های 1981 تا 1989 درحالی که مدتها از بیماری آلزایمر رنج می برد در چهارم فوریه سال 2004 در سن 93 سالگی درگذشت.

 

 

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها