تروریست های فراری داعش از فلوجه به کجا رفته اند؟+فیلم

شنبه 9 مرداد 1395 - 20:27

نیروهای عراقی منطقه " الاساله " در جزیره الخالدیه در شرق شهر رمادی مرکز استان الانبار ذر غرب عراق را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع وابسته به نیروهای داوطلب مردمی ( الحشد الشعبی ) درعراق اعلام کردند " نیروهای یگان مهندسی درحال پاکسازی خیابان ها و ساختمان ها در منطقه الاساله از بمب و مواد منفجره هستند.

براساس این گزارش، درجریان آزادسازی منطقه الاساله، 50 نفر ازتروریست های داعش از جمله 12 خارجی کشته شدند و سه خودروی تروریست ها درآتش سوخت و 150 ماده منفجره خنثی شد.

فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه در استان الانبار از شروع عملیات گسترده نظامی با هدف بازپس گیری مناطق شرق رمادی از تروریست های داعش خبر داد.

جزیره خالدیه مشتمل بر چند منطقه و روستا است که پاکسازی آن، زمینه را برای پیشروی نیروهای عراقی به سمت عمق جزیره الخالدیه را تا مجاورت رود فرات فراهم می کند و بدین شکل امکان آزادسازی سه شهر دیگر به نام های راوه، عانه و القائم درمرزهای سوریه با عراق فراهم می شود.

همچنین نیروهای داوطلب مردمی از سمت شرق به سمت عمق جزیره الخالدیه پیشروی کردند و به مجاورت رود فرات در جنوب جزیره الخالدیه رسیدند.

منابع وابسته به العالم اعلام کردند جنگنده های ارتش عراق گروهی از عناصر داعش را که از طریق رود فرات تلاش می کردند سعی داشتند خود را به جنوب جزیره الخالدیه برسانند، هدف قرار دادند.

درساعات اولیه شروع عملیات، نیروهای داوطلب مردمی قبرستان الحامضیه را تحت کنترل خود درآوردند و این نیروها اکنون درحال پیشروی به سمت منطقه البوبالی هستند و به شدت با تروریست ها در این منطقه درگیر شده اند، این درحالیست که لشگر امام علی علیه السلام از آزادسازی 5 کیلومتر از این جزیره خبر داده است.

منابع نظامی از کشته شدن حدود 50 تروریست داعشی از جمله عده ای تروریست خارجی و غرب و آتش گرفتن خودروهای نظامی آنان و خنثی سازی مقادیری مواد منفجره خبر دادند و نیروهای یگان مهندسی در زمان حاضر به پاکسازی خیابان ها و ساختمان ها از مواد منفجره و مین مشغول هستند.

" ابومهدی المهندس " معاون فرمانده نیروهای داوطلب مردمی گفت کسانی که از فلوجه و رمادی فرار کرده اند، در منطقه جزیره خالدیه هستند و نیروهای داوطلب مردمی به نیروهای امنیتی برای آزادسازی این منطقه کمک می کنند.

المهندس افزود: بعد از فرار تروریست ها از فلوجه، جزیره الخالدیه به مرکز و منطقه ای مهم برای داعش تبدیل شده است و نیروهای داوطلب مردمی ، نیروهای امنیتی را دراین منطقه تنها نخواهند گذاشت، همانطور که آن ها را در موصل تنها نگذاشتند.

عملیات نظامی برای آزادسازی مناطق جزیره الخالدیه، البوبالی و البوعبید با مشارکت نیروهای پلیس محلی، داوطلب مردمی، عشایر، پلیس فدرال و ارتش اجرا می شود.

درهمین ارتباط، نیروهای امنیتی عراق از شروع عملیات امنیتی برای پاکسازی مناطق شمال و شمال غرب بغداد از تروریست های داعش خبر دادند.

215-9 

پربیننده ترین خبرها