داعشی‌ها اینگونه از جنوب موصل گریختند +ویدیو

دوشنبه 17 آبان 1395 - 14:25

موصل (العالم) ـ به دنبال پیشروی نیروهای عراقی، تروریست‌های داعش با کلاه گیس و لباس زنانه از منطقه ای در جنوب موصل فرار کردند.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از جنوب شرقی موصل گزارش داد، پیشروی لشکر نهم زرهی در محور جنوب شرقی در ساحل شرقی شهر موصل به طرف مناطق این شهر از دو محور اصلی ادامه دارد تا جایی که این نیروها موفق شدند محله الانتصار را آزاد و از وجود تروریست ها پاکسازی و بمب های کار گذاشته شده در برخی مکان ها را خنثی می کنند.

بنابر این گزارش نیروهای عراقی درحال پاکسازی مناطق آزاد شده از وجود عناصر داعش و تعقیب این عناصر تا پاکسازی کامل این منطقه هستند.  

قاسم نزار فرمانده لشکر نهم زرهی در مصاحبه با خبرنگار العالم تاکید کرد که پیشروی ما به علت حضور غیرنظامیان با رعایت احتیاط صورت می گیرد. غیرنظامیان مهاجرت نکرده اند و در این محله مانده اند.

وی افزود: محله الانتصار از محله های بزرگ موصل به شمار می رود و نیروهای امنیتی درحال پیشروی در این منطقه و پاکسازی آن هستند.  

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، نیروهای امنیتی بعد از فرار تروریست و کشته شدن دهها نفر از آنان، کنترل کامل این منطقه را در اختیار گرفته اند.

نیروهای امنیتی در خیابان های محله الانتصار در تعقیب افراد مسلح باقیمانده هستند.

یکی از نظامیان عراقی با نشان دادن کلاه گیسی به خبرنگار العالم گفت: داعشی ها برای فرار از این منطقه کلاه گیس گذاشتند و لباس زنانه پوشیدند. اکنون تنها شمار اندکی از آنها باقیمانده اند. ما به ساکنان موصل و مردم عراق آزادی همه مناطق این کشور را از دست داعش بشارت می دهیم.

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش افزود، علاوه بر آزادسازی محله الانتصار، لشکر نهم زرهی در حال یورش و پیشروی به طرف محله الجدیده، القدس و الکرامه است تا مسیر راهبردی که کرکوک را به موصل متصل می کند، قطع و با این اقدام عرصه را بر گروههای تروریستی تنگ تر کند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، مناطق جنوبی و شرقی موصل هم اکنون تحت کنترل نیروهای عراقی است.

204 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها