اردوغان:

آمریکا از داعش حمایت مالی می‌کند / در «ادلب» پیشرفت‌های خوبی با کمک ایران و روسیه داشتیم / «عفرین» باید از شبه‌نظامیان کُرد پاک شود

 آمریکا از داعش حمایت مالی می‌کند / در «ادلب» پیشرفت‌های خوبی با کمک ایران و روسیه داشتیم / «عفرین» باید از شبه‌نظامیان کُرد پاک شود
جمعه 26 آبان 1396 - 12:53

رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در حزب حاکم، درباره عملیات در ادلب، نشست سه‌جانبه سوچی و سنگ‌اندازی آمریکا در مبارزه علیه داعش صحبت کرد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) با اشاره به تداوم داشتن عملیات نظامی ترکیه در ادلب، گفت پیشرفت‌های خوبی را با کمک به ایران و روسیه به‌دست آورده‌ایم.

اردوغان طی سخنرانی در جمع حزب عدالت و توسعه، گفت: «شهر عفرین برای ترکیه استراتژیک است و باید از شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) پاکسازی شود و آنها باید این شهر را ترک کنند.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی همچنین افزود که ترکیه از سناریوی آمریکا برای سنگ‌اندازی بر سر راه عملیات نظامی آنکارا ضد داعش و شبه‌نظامیان کُرد سوری آگاه است.

رئیس جمهور ترکیه درباره نشست سه‌جانبه با ایران و روسیه در «سوچی» گفت این نشست درباره موضوع ادلب و لزوم توقف کامل درگیری‌ها در آنچه که منطقه کاهش تنش می‌گویند، خواهد بود.

اردوغان با تاکید بر تداوم مبارزه ترکیه با تروریست‌ها، گفت بسیاری از مشکلاتی را که می‌توانستند با ائتلاف حل کنند، در اثر سنگ‌اندازی‌های واشنگتن به بن‌بست خورد.

وی با انتقاد مجدد از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوری، ادامه داد: «داعش گروهی است که از سوی کسانی که ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، مسلح شده است. حمایت‌های فعلی از (پ.ی.د) و (ی.پ.گ) منجر به رفتاری شبیه داعش می‌شود.»

پربیننده ترین خبرها