رئیس‌جمهور پاراگوئه برای افتتاح سفارت در قدس وارد اراضی اشغالی شد

رئیس‌جمهور پاراگوئه برای افتتاح سفارت در قدس وارد اراضی اشغالی شد
دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - 09:30

رئیس‌جمهور پاراگوئه به عنوان سومین کشور بعد از آمریکا و گواتمالا، برای افتتاح سفارت در قدس، وارد اراضی اشغالی شد.

العالم _ فلسطین اشغالی

«هوراسیو کارتس» رئیس‌جمهور پاراگوئه برای افتتاح سفارت کشورش در «قدس»، یکشنبه شب به وقت محلی وارد اراضی اشغالی شد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، پاراگوئه سومین کشوری است که در هشت روز گذشته، سفارت خود را در قدس افتتاح‌ می‌کند. 

پیش از این علیرغم اعتراضات گسترده، آمریکا و بعد از آن گواتمالا در اقدامی سفارتخانه‌های خود را به قدس انتقال دادند.

مراسم اقتتاح سفارت پاراگوئه در قدس قرار است روز دوشنبه (امروز) برگزار شود و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کارتس در این مراسم حضور خواهند داشت.

«گلعاد اردن» وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی که در فرودگاه بین‌المللی «بن گوریون» با کارتس ملاقات کرد، گفت که افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس «گام مهمی» محسوب می‌شود که در آن کشورها سفارتخانه‌های خود را به قدس منتقل می‌کنند.

وی توضیح داد: «به رسمیت شناختن اورشلیم (قدس) نمایانگر تغییر در نقشه سیاسی جهان است: کشورهای بیشتر و بیشتری از مواضع ما حمایت می‌کنند و خواستار تقویت روابط با ما هستند. در سالهای اخیر، پاراگوئه از طریق یکسری تصمیمات شجاعانه نشان داد که یک دوست حقیقی است».

انتقال سفارت به قدس در حالی صورت می‌گیرد که اعتراضات زیادی در سراسر جهان عرب صورت گرفته است.

روز یکشنبه، بیش از 10 هزار شهروند اهل مراکش به خیابان‌های «کازابلانکا» آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند و پرچم‌های فلسطینیان و پلاکاردهایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «قدس، پایتخت ابدی فلسطین است».

روز جمعه هفته گذشته نیز سازمان همکاری اسلامی که در استانبول نشست برگزار کرد، از کشورهای مسلمان خواست تا «محدودیت‌های اقتصادی» علیه کشورهایی وضع کنند که سفارتخانه‌هایشان را به قدس منتقل کرده اند.

همچنین روز جمعه در استانبول، صدها هزار نفر از اتباع ترکیه به خیابان‌ آمدند و کشتار فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها را تقبیح کردند. 

طبق آمار و ارقام حماس، بیش از 60 فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حین اعتراضات در امتداد مرز غزه به شهادت رسیدند.

پاراگوئه و اسرائیل از سال 1949 تاکنون با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند اما دیدار 2016 کارتس به اراضی اشغالی، نمایانگر اولین سفر رئیس‌جمهور پاراگوئه به اراضی اشغالی بود و نتانیاهو و کارتس در سال 2017 در حین سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکای لاتین، در «بوینس آیرس» با یکدیگر دیدار کردند.

پربیننده ترین خبرها