گزارش نماینده سازمان ملل در امور یمن پیرامون شرایط حاکم بر حدیده

گزارش نماینده سازمان ملل در امور یمن پیرامون شرایط حاکم بر حدیده
جمعه 1 تير 1397 - 09:08

نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: دیدار سازنده رهبری انصار الله یمن در صنعا مرا خشنود کرد و در انتظار نتایج دیدار های آتی خود با عبدربه منصور هادی و دولت(مستعفی) یمن هستم.

العالم - یمن 

نماینده سازمان ملل در امور یمن در بیانیه ای آورده است: رایزنی های خود را با همه طرف های درگیر در الحدیده یمن جهت اجتناب از افزایش درگیری های نظامی در این منطقه ادامه خواهد داد، بیم آن می رود که این درگیری ها در الحدیده عواقب خطرناکی در عرصه سیاسی و انسانی برجای بگذارد.

اولویت امروز من دوری از درگیری نظامی در الحدیده و بازگشت هرچه سریع تر به میز مذاکرات سیاسی است.دیدار سازنده رهبری انصار الله یمن در صنعا مرا خشنود کرد و در انتظار نتایج دیدار های آتی خود با عبدربه منصور هادی و دولت(مستعفی) یمن هستم. 

من ایمان دارم که می توانیم به توافقی جهت توقف خشونت ها در الحدیده دست یابیم. طی دیداری که با رهبری انصار الله در صنعا داشتم گزارشی را به شورای امنیت در 18ژوئن ارائه و اعلام کردم که قصد دارم مذاکرات سیاسی را طی هفته های آینده آغاز کنم.

بار دیگر بر پایبندی سازمان ملل متحد به راهکار و توافق سیاسی حل و فص درگیری ها در یمن  تاکید می کنم. و از پایبندی و آمادگی طرفین برای پیوستن به روند سیاسی حل بحران یمن با نظارت سازمان ملل استقبال می کنم. 

پربیننده ترین خبرها