واکنش دمشق به توافق روسیه-ترکیه درباره ادلب

واکنش دمشق به توافق روسیه-ترکیه درباره ادلب
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 15:54

دولت سوریه به توافق اخیر سران روسیه و ترکیه درباره استان ادلب که همچنان در اشغال گروه‌های تروریستی و مسلح است، واکنش نشان داده است.

العالم-سوریه

سانا گزارش داد سوریه از توافقی که روز گذشته در شهر سوچی روسیه درباره استان ادلب اعلام شد، استقبال می‌کند.

دولت سوریه اعلام کرد که این توافق نتیجه رایزنی‌های گسترده میان جمهوری عربی سوریه و روسیه و با هماهنگی کامل میان دو کشور بوده است.

بر  اساس این گزارش، یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفته است جمهوری عربی سوریه همزمان با اینکه تاکید می‌کند که همچنان از هر ابتکاری برای جلوگیری از ریخته شدن خون سوری‌ها و کمک به بازگرداندن امنیت به مناطقی که تروریسم آن را درنوردیده استقبال می‌کند، در عین حال تاکید می‌کند همچنان به جنگ خود با تروریسم تا آزادسازی آخرین وجب از خاک سوریه چه از راه عملیات نظامی یا آشتی محلی که موفقیت آن در مهار خون‌ریزی و بازگشت امنیت اثبات شده، ادامه می‌دهد.

این منبع افزود توافق ادلب که روز گذشته اعلام شد، توافق در چارچوب زمانی مشخص و جزئی از توافقات قبلی درباره مناطق کاهش تنش است که یکی از نتایج نشست‌های آستانه از ابتدای سال 2017 بوده است که اساس و پایه آن پایبندی بر حاکمیت و وحدت و سلامت اراضی سوریه و آزادسازی تمام خاک کشور چه از لوث تروریسم و تروریست‌ها یا هرگونه حضور نظامی غیرقانونی خارجی است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها