مسکو سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

مسکو سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
سه شنبه 27 شهريور 1397 - 16:06

وزارت خارجه روسیه سفیر رژیم صهیونیستی را به دنبال سرنگونی هواپیمای روس در سوریه احضار کرده است.

العالم _ اروپا

دولت روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو به دنبال سرنگونی هواپیمای روس در سوریه به وزارت خارجه روسیه احضار شده است.

مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه دوشنبه‌ شب در لاذقیه واقع در غرب این کشور، هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

خبرگزاری سانا نوشت که قبل از این اظهارنظر، صدای چند انفجار در آسمان شهر لاذقیه شنیده شد که ناشی از تجاوزی بود که «مرکز صنایع فناوری» را هدف گرفت. پدافند هوایی سوریه شماری از موشک‌های شلیک شده را ساقط کرد. در گزارش‌های بعدی مشخص شد که عامل این حملات به لاذقیه سوریه، رژیم صهیونیستی بوده که با جنگنده «اف-16» به این استان سوریه حمله کرده است.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش اعلام کرد که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هواپیمای ناپدید شده روسیه از صفحات راداری حین حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به لاذقیه سوریه، به دلیل اینکه خلبانان این رژیم از هواپیمای روس به عنوان پوشش در برابر پدافند هوایی سوریه استفاده کرده بودند، سرنگون شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است که در جستجوهای انجام شده در سواحل شرقی مدیترانه، لاشه هواپیما و اجساد قربانیان این حادثه پیدا شده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز به دنبال اعلام این خبر با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

پربیننده ترین خبرها